ב-NMC הופכים תקליט ומתרכזים בתוכן
33 שנים לאחר הקמתה של חברת התקליטים, מבינים בני משפחת אדרי, מנהלי החברה, כי העתיד טמון בתוכן. פנינה אדרי מנכ"ל אן אם סי: "המטרה שלנו היא להפוך לחברת התוכן הגדולה בישראל ולהוביל את תחום הבידור הביתי"
מאז רכישת חברת התקליטים אן אמ סי במאי 2006 על ידי יונייטד קינג הנמצאת בבעלות משפחת אדרי תמורת 9 מיליון שקל, מחליטים בהנהלת החברה שהגיעה העת לשינוי בתפיסה.
במסיבת עיתונאים שכינסה החברה, ציינה מנכ"ל אן אם סי, פנינה אדרי, כי בכוונתה לבצע מהפיכה ולשנות את המהות של אן אם סי מחברת תקליטים לחברת מוזיקה שעוסקת בניהול וייצוג של אמנים ומעניקה להם ולקהל שלהם פתרון כולל בכל התחומים החל מהפקת תקליטים, דרך סיבוב הופעות, קמפיינים ושמירה על זכויות יוצרים.
מכירות התקליטורים - כבר לא במרכז
למרות שעיקר הכנסות החברה כיום מתבססת על מכירת תקליטורים (76%) ותמלוגים וזכויות יוצרים (18%), מבינים בהנהלה החדשה בחברה ובראשה בני הזוג אדרי, כי על מנת לצמוח, על החברה להתמקד כעת בתחום התוכן שמהווה כ-6% בלבד מהכנסות החברה כיום (בהתבסס על נתוני הרבעון הראשון של 2007).
בהקשר זה מציינת אדרי, כי תוך שלוש שנים נתח המכירות של התקליטורים (מכירות הפיזיות) יהוו 50% מהמחזור ואילו 50% הנוספים יגיעו מהכנסות מתמלוגים, זכויות יוצרים, מכירות לסלולר, שיפור אתר האינטרנט.
כדי להגדיל את מחזור המכירות של החברה סבורה אדרי, כי רכישת גלובוס יונייטד, המפיצה סרטי DVD בישראל היא צעד ראשון בדרך לשם. גלובוס יונייטד, שהשלמת רכישתה צפויה בסוף החודש, מגלגלת מחזור של 33 מיליון שקל לשנה (על פי דו"חות 2006) מהפצה בלעדית של מרבית אולפני ההפקה האמריקאיים הגדולים, סרטים ישראליים, הפקות מקור ועוד.
צעד נוסף שביצעה החברה, הוא ההסכם עם Sony BMG לנציגות בלעדית בישראל הכולל שורה של אמנים ותיקים כגון בוב דילן ואלביס לצד כוכבים עכשוויים כמו ביונסה, שאקירה וג'סטין טימברלייק. זאת, במקביל להחזרת חלק מהאמנים הוותיקים יחד עם איתור אמנים חדשים בתעשייה המקומית.
ירידה במכירות תקליטורים
למרות השאפתנות של משפחת אדרי שנת 2006 לא האירה פנים לאן אם סי עם ירידה של 13.6% במכירות כתוצאה מירידה מתמשכת לאורך השנים הנובעת מתופעת ההעתקות הפיראטיות. זאת גם הסיבה לשינוי שנוקטת ההנהלה, תוך חיזוק הקשר עם הטלוויזיה בתחום התכנים בדגש על שוק ה-VOD.
הבעייה של אן אם סי בתחום מכירות התקליטורים הוא בעייה של התעשיה בכללותה הנאמדת ב-150 מיליון שקל (אן אם סי מהווה כשליש מכלל התעשיה), מציינת אדרי ומעריכה שלמעלה מ-50% מהשוק סובל מהעתקות פיראטיות.
עם זאת ברבעון הראשון של 2007 חלה תפנית מסוימת בתוצאות החברה, כאשר המכירות והתמלוגים הסתכמו ב-7 מיליון שקל, גידול של כ-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה צמח ב-224% והסתכם בכ-415 אלף שקל לעומת 128 אלף שקל ברבעון המקביל ב-2006.
המניה לא מתרוממת
מאז הנפקת NMC בבורסה בשנת 1993 לא ריכזה המניה עניין מיוחד בקרב המשקיעים והסחירות היתה אפסית. החל מחודש פברואר השנה בעקבות התעניינות משקיעים במניות החברה, החליט דירקטוריון הבורסה, להוציא את מניות החברה מרשימת השימור ולהעבירן לרשימת המסחר הרגילה.
לצד המעבר למסחר הרציף החליטו בדריקטוריון אן אם סי למנות את כלל פיננסים לעושה שוק במניותיה, זאת במטרה להעלות את הסחירות במניות החברה.
עם זאת, למרות השינויים מניית אן אם סי הנסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 35 מיליון שקל עדיין מרכזת מחזורים דלילים של עשרות אלפי שקלים, כך שנראה שעבור המשקיעים חברה המתעסקת במוסיקה היא לא אופציה להשקעה.
סיבה נוספת למסחר הנמוך הוא העובדה שעיקר המניות (75%) מוחזקות על ידי משפחת אדרי באמצעות קבוצת יונייטד קינג שבבעלותם, כאשר הציבור מחזיק ב25% בלבד(כולל פסגות אופק המחזיקה ב-7% מהמניות).