משאל ynet: המשפחתית הטובה בישראל היא...
יותר מ-20,000 מצביעים השתתפו במשאל "המשפחתית הטובה בישראל" שערכנו בשבוע האחרון. רוצים לדעת איפה ממוקמת מאזדה 3, ואיפה פולקסווגן גולף?
ומי באמת המכונית המשפחתית הטובה ביותר בישראל? אם לשפוט לפי ההצבעות שלכם, במשאל בו לקחו חלק כמעט 21,000 גולשים, התשובה ברורה: פולקסווגן גולף. לא פחות מ-4,855 מהמצביעים בחרו במשפחתית הגרמנית כמועדפת עליהם. בדירוג עצמו זכתה הגולף ל-23%, והובילה את הדירוג במרבית ימי הסקר. כמה אנשים רכשו את המשפחתית הטובה בארץ? 665 בלבד.
קרובה אליה במקום השני טויוטה קורולה, עם 4,158 מצביעים שמהווים 20% מכלל המשתתפים במשאל. בניגוד לגולף, אשר נחשקת מאד אך נמכרת במספרים נמוכים יחסית, הפופולריות של הקורולה מתבטאת היטב בנתון המכירות שלה מינואר ועד יוני - כמעט 6,000 מכוניות.
במקום השלישי והמעט-מפתיע מתייצבת הונדה סיוויק - עם 13.5% מהקולות שהם כ-2,800 הצבעות במשאל. הסיוויק, שאינה זוכה לפופולריות שיא בציי הרכב (בניגוד לקורולה למשל), ממוקמת חזק מאד בשוק הפרטי. לא פחות מ-2,500 יחידות עלו להכביש מתחילת השנה ועד ה-31.5.
פולקסווגן גולף. המשפחתית שאתם הכי אוהבים
ומה על המכונית הפופולרית ביותר בישראל, מאזדה 3 שמכרה כאן מתחילת השנה כמעט 7,300 מכוניות, שהן כ-10% מכלל שוק הרכב החדש? זו הגיעה למקום הרביעי בלבד. רק 11% מהמצביעים במשאל חשבו כי היא המשפחתית הטובה מכולן.
מלבד הגולף, האירופית היחידה בה בחרתם בחמישייה הראשונה היא רנו מגאן. המשפחתית הצרפתית והיוצאת דופן רשמה לעצמה סך של 1,578 הצבעות, המהווים 7.6% מהקולות. דוח מסירות הרכב החדש מראה כי יבואני רנו העבירו לידיים חדשות 1,635 מכוניות מדגם מגאן.
ואם חשבתם שהפער בין נתון המכירות לתוצאות הסקר הוא הקיצוני ביותר במקרה של הגולף (שמכרה מעט וזכתה ברוב קולות), מגיעה פורד פוקוס המאד מוערכת בדרך כלל, ומוכיחה כי גם ההיפך אפשרי. כמעט 5,000 פוקוס חדשות עלו לכביש בחמשת החודשים הראשונים של השנה, אך רק 7.3% מהמצביעים בחרו בה כטובה ביותר. מעט אחריה ניצבת ה-C4 של סיטרואן, עם 7.1% מסך המצביעים, ו-828 מכוניות חדשות על הכביש השנה.
בתחתית הטבלה, שלא במקרה, ניצבות שלוש מכוניות עם בעיה. במקום השמיני זו סובארו אימפרזה הסופר-וותיקה, העומדת בפני החלפה. העובדה כי לא פחות מ-2,800 מכוניות חדשות עלו לכביש, מלמדת כי מחירה אטרקטיבי, וכי היבואן עושה עקסאות טובות עם ציי הרכב. אבל כאשר נדרשתם להצביע, ידעתם לציין אותה כטובה ביותר רק ב-5% מהמקרים.
במקום התשיעי והלפני אחרון ממוקמת מכונית עם בעיה אחרת. זו האופל אסטרה, ממנה נמכרו בממוצע רק 10 בחודש מתחילת השנה. מספר מביך לאחד מהמותגים היותר מכובדים בענף הרכב, ולמכונית הזוכה בדרך כלל להערכה כוללת גבוהה מאד. אלא שבעיית התדמית (ובעבר המחיר) ממנה היא סובלת בארץ, מנעו ממנה להשיג תוצאה טובה יותר. בהתאם, רק 3.1% מהמצביעים רואים בה את המשפחתית הטובה מכולן.
כמו סובארו אימפרזה, גם מיצובישי לנסר עומדת לקראת החלפה. וכמו הקולגה מיפן, אף היא מציגה נתון מכירות לא רע בכלל. בסך הכל נמסרו כמעט 1,800 לנסר חדשות ללקוחות מאושרים, רובן כמובן בציי רכב גדולים. את המצביעים זה לא שכנע. רק 2% בחרו בה כמשפחתית הטובה ביותר. וכמו במקרה של סובארו, לגרסאות הסופר-ספורטיביות שמשווקות בארץ בעיקר מטעמי תדמית, לא הייתה השפעה על הבחירה.
המכונית | מספר הצבעות | מסירות (ינואר-מאי 2007) |
פולקסווגן גולף | 4,855 (23.4%) | 665 |
טויוטה קורולה | 4,158 (20%) | 5,943 |
הונדה סיוויק | 2,793 (13.5%) | 2,489 |
מאזדה 3 | 2,268 (10.9%) | 7,248 |
רנו מגאן | 1,578 (7.6%) | 1,635 |
פורד פוקוס | 1,508 (7.3%) | 4,864 |
סיטרואן C4 | 1,466 (7.1%) | 828 |
סובארו אימפרזה | 1,045 (5%) | 2,794 |
אופל אסטרה | 646 (3.1%) | 50 |
מיצובישי לאנסר | 425 (2%) | 1,772 |
סך הכל | 20,742 הצבעות | 28,288 |
*עקב תקלה בתצוגת גרף הסקר, זוכה הלאנסר לעמודה של 5% במקום 2%. כל יתר התוצאות תואמות לאחוזי האמת.