החלו העבודות לכריית מנהרות הכרמל
העבודות לכריית מנהרת התחבורה הארוכה בישראל, שתוביל מכביש החוף לצומת הצ'ק פוסט לאורך כחמישה ק"מ, החלו אתמול וייגמרו בסוף 2010
העבודות לכריית מנהרת התחבורה הארוכה ביותר בישראל, החלו אתמול בבוקר בצפון הארץ. המנהרות, שמכונות "מנהרות הכרמל", יחברו בין כביש החוף (כביש 2) לבין צומת הצ'ק פוסט (כביש 4), ואורכן יהיה כחמישה ק"מ. הפרויקט, שהקמתו צפויה להיגמר ב-2010, יכלול שתי מנהרות נפרדות, ומבוצע על-ידי פועלים סיניים.
בטקס חגיגי שנערך אתמול על-ידי חברת CCECC הסינית, שאחראית לביצוע הפרויקט, ציינו הפועלים את תחילת העבודות. 75 עובדים שכבר הגיעו לישראל ועוד כ-425 עובדים שינחתו כאן בעתיד הקרוב, יהיו אחראים לפעולות הכרייה של צמד המנהרות.
מתחילים בעבודות הכרייה
על מלאכת הפיקוח על העבודות, הופקדה חברת "כרמלטון", בבעלותן של חברות "אשטרום" ו"שיכון ובינוי", שזכו במכרז להקמת המנהרות. לפי מפרט המנהרות, הן יקשרו גם לרצועת החוף הסמוכה לחיפה, זאת באמצעות גשר ומחלפים הנמצאים בשלבי הקמה. דרכים נוספות אליהן יקשר הפרויקט, כוללות את דרך רופין, אזור הכרמל, הדר ונווה שאנן.