הוכחה נוספת: מכוניות סיניות לא בטוחות
לאחר שבקושי התאוששו ממבחן ריסוק משפיל למכונית הכביש-שטח מתוצרת לנד-ווינד, יאלצו הסינים להסביר את רמת הבטיחות המזעזעת של מכונית נוסעים מתוצרת בריליאנס. וכן, אף היא כבר משווקת באירופה
משווקת באירופה, ומציעה רמת בטיחות זוועתית. בריליאנס BS6, מכונית משפחתית סינית, מצוידת וגדולה ששיווה באירופה החל לאחרונה, עברה לפני ימים אחדים מבחן המדמה את זה של ה-EuroNCAP הנחשב. התוצאה הדהימה גם את המנוסים שבין בוחני איגוד המכוניות הגרמני, ה-ADAC - כוכב בטיחות אחד בלבד, זה מה שהייתה מקבלת אילו היה המבחן נערך באופן רשמי. היבואן הבלגי: "בכל מקרה לא ציפינו ליותר משני כוכבים".
זה מה שקורה למכונית מתוצרת בריליאנס, בהתנגשות במהירות של 64 קמ"ש (צילומים: איי אף פי)
- לפני שנתיים, תוצרת סין: המכונית המסוכנת בעולם?
- כל מה שרציתם לדעת על מבחני ריסוק נחשבים
- נא להכיר - בריליאנס: יצרנית סינית ראשונה באירופה
- צפו במבחן הריסוק של ה-ADAC בסרטון
מכוניות משפחתיות מודרניות מקבלות היום ארבעה עד חמישה כוכבי בטיחות במבחני ריסוק קובעים, כמו זה של ה-EuroNCAP. המשפחתית הסינית בריליאנס BS6, המשווקת באירופה, הוכיחה שאפשר גם הרבה פחות. במבחן שנערך לאחרונה בגרמניה על-ידי ADAC, בתנאים דומים למקובלים כיום בתעשייה, נכשלה המכונית באופן טוטאלי. במבחן ריסוק קדמי במהירות של 64 קמ"ש, מול עצם קשיח ובאזור הנהג, הפך הרכב למלכודת מוות עבור נוסעיו.
בעקבות התאונה המבוימת התרסק כליל החלק הקדמי, והקורה הקדמית חדרה לתוך תא הנוסעים. הדלת ספגה מכה חזקה ולא ניתן היה לפתוח אותה כדי לחלץ נוסעים - אלא לאחר שימוש באמצעים יעודיים. לדברי ה-ADAC, הסיכוי לצאת בחיים מתאונה שכזו אינם גבוהים. הקונסולה הקדמית נעה כמה עשרות ס"מ לתוך תא הנוסעים, והדוושות נכנסו אף הן פנימה ובמקרה אמת היו לבטח פוגעות קשות בגפיים התחתונות.
מערך ההגה ספג מכה קשה ונע הצידה, מה שהפך את פעולת כרית האוויר ללא יעילה כלל. הנהג אמור היה במקרה כזה לספוג פגיעות קשות מאד. הנוסע שלצדו לעומת זאת היה סובל פחות, אם כי אף הוא היה זוכה להגנה הרבה יותר טובה אילו מדובר היה ברכב מודרני. בתאונת צד, אף היא מבוימת ולפי התנאים המקובלים על ה-EuroNCAP, ספגו בובות הריסוק מכות קשות כל-כך עד כי סיכויי ההישרדות שלהם לאחר האירוע, הוגדרו כנמוכים ביותר.
ומה אומרים על זה האירופים? בארגון המכוניות הגרמני הביעו לא פחות מזעזוע לנוכח התוצאות. אלא שאלה לא אמורות להפתיע אותם יתר על המידה. לפני כשנתיים סיפרנו לכם על מקרה דומה, בו נבחנה מכונית סינית אחרת - לנד-ווינד לכביש ולשטח. אף היא הוכיחה כי הסינים, לפחות במקרה זה, יצרו ומשווקים באירופה מכונית מאד-מאד לא בטוחה. מסתבר שמאז לא השתנה דבר.