שתף קטע נבחר
 

בקרוב: הקץ לבנזין באוקטן 96

שר התשתיות בנימין בן אליעזר חתם על צו המורה על הפסקת ייצור, שיווק ושימוש בבנזין המועשר בגופרית או אשלגן - אוקטן 96. 220,000 בעלי מכוניות ישנות יאלצו לעבור ל-95, וידרשו לרכוש תוסף מיוחד

דלק מסוג בנזין באוקטן 96, צפוי להיעלם בקרוב מישראל. זאת, אם צו עליו חתם שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר, אכן יאושר על-ידי ועדת הכלכלה של הכנסת. במסגרת הצו, יאסרו ייצור, שיווק ושימוש באוקטן 96, המכיל חומר סיכוך למנוע מסוג גופרית או אשלגן.

 

בנזין באוקטן 96, שכבר כיום יקר יותר מאוקטן 95 (באגורה לליטר), משמש בעיקר מכוניות משנת ייצור 1994 ומטה - שאינן מצוידות בממיר קטליטי או בהזרקת דלק. מכאן שמדובר במכוניות זולות וישנות, שאחזקתן נובעת בעיקר ממחירן הנמוך. עם זאת, חלק מהמכוניות המשתמשות באוקטן 96 נחשבות לקלאסיות ("רכבי אספנות") - כאלו שגילן 30 שנה או יותר.

 

במסגרת הצו, יחויבו תחנות הדלק במכירת תוסף סיכוך מיוחד, שתפקידו להתאים את בנזין באוקטן 95 לשימוש במכוניות הזקוקות ל-96. תוסף זה יימכר בנפרד, וימומן על-ידי בעלי המכוניות שיצטרכו להוסיף אותו עצמאית למיכל הדלק.


פורד פיאסטה דור שני - מהנפגעות העיקריות

 

יש לציין כי שימוש באוקטן 96, נחשב למזהם יותר מאוקטן 95. החומרים המשמשים להרכבתו, ובמיוחד אלה המסככים את חלקי המנוע, נחשבים למסוכנים לבני אדם וחיות ונחשבים לגורם מרכזי בתחלואה כתוצאה מזיהום אוויר. במשרד התשתיות מקווים כי פינוי המקום - בתחנות הדלק ובבתי זיקוק - שתופס כעת אוקטן 96, יאפשר הצגתם של דלקים ירוקים, כאלה המאפשרים הפחתה מסוימת של פליטת המזהמים. לפי הערכות המשרד, נעות כיום על הכביש כ-220,000 מכוניות הצורכות אוקטן 96, 10% ממצבת כלי הרכב הישראלית העומדת נכון ל-2006 על 2.2 מיליון מכוניות.

 

נכון לעתה, טעון הצו את אישורה של ועדת הכלכלה, ועד לקבלת האישור לא ידוע מתי יצא לדרך. עם זאת, במשרד התשתיות מבטיחים מסע פרסום נרחב באמצעות כלי התקשורת, במטרה להביא את העניין לידיעת הציבור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דלית שחם
בקרוב נפרדים מה-96, לטובת 95
צילום: דלית שחם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים