שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

מרצדס C280 - כיבוש האלפיון

יצרנית היוקרה משטוטגרט שמה שוב את הכוונת על המתחרים מבוואריה. במילים אחרות, מרצדס נגד ב.מ.וו, סיבוב מספר 280. ה-C החדשה כבר כאן - סיבוב ראשון בישראל

מרבית שחקני הקולנוע מגלמים דמויות קבועות. יו גרנט למשל, שתמיד משחק אנגלי שרמנטי, עם פזילה קלה. למשל, ג'ון ויין, שבכל סרטיו גילם גבר אמריקני קלאסי: מדבר מעט, מחייך מעט, יורה הרבה. וכמובן שיש גם את אקי אבני, שמאז יצא לנסות את מזלו בהוליווד, מתמחה בדמויות של מחבלים ערבים מתים.

 

בתעשיית הרכב אפשר להבחין בתופעה דומה: מכוניות שומרות על תדמית כמעט קבועה. סיטרואן תהיה כנראה לעולם "צרפתייה נוחה". אלפא רומיאו היא ה"איטלקייה עם הטמפרמנט". טויוטה היא "יפנית שלא מתקלקלת". ויש כמובן את שתי מלכות היוקרה: מרצדס היא "שמרנית וקלאסית", ב.מ.וו היא "ספורטיבית ונובורישית".


מחליפה תפקיד? מרצדס C280 החדשה (צילומים: רועי צוקרמן)

 

אבל לפעמים, יצרניות רכב חושקות בתפקיד ששמור ליריבותיהן. למרצדס למשל, נמאס באופן רשמי מכך שסדרה 3 של ב.מ.וו נחשבת לאמת מידה בקטגוריית "משפחתיות-יוקרתיות", בכל הנוגע לתחום הדינמי. אז היא החליטה לאמץ תפקיד חדש: ה-C קלאס הנוכחית אמורה להיות ספורטיבית ומהנה לנהיגה, ממש כמו סדרה 3. ניצלנו את הגעתה לישראל של ה-C - עליה קראתם לאחרונה דיווח מההשקה העולמית - כדי לעמת אותה לראשונה עם הכביש המקומי, ובעיקר, כד לבחון איך היא מסתדרת עם התפקיד החדש.

 

מי דינמי?

לטובת התפקיד, העניקה מרצדס ל-C עיצוב חדש לחלוטין. למעשה, מרצדס העניקה לה שני עיצובים חדשים: גרסת "אוונגרד", עם סמל הכוכב משולב בסבכה הקדמית, היא בעלת מראה ספורטיבי יותר, ופונה לקהל צעיר ו"דינמי". גרסאות "קלאסיק" ו-"אלגנס", עם הכוכב המסורתי מעל הסבכה, נועדו ללקוחות שמעדיפים מראה קלאסי ושמרני יותר.


שמרנית, אבל יפה. ממש יפה 

 

והאמת, זה לא כל כך משנה במה ייבחרו הלקוחות, כי בשתי הגרסאות, התוצאה מאד "מרצדסית", כלומר שמרנית ואלגנטית. שמצד אחד זה קצת מעצבן, כי עם ה-CLS, היצרנית הוכיחה שהיא יודעת לעצב מכוניות נועזות ומרהיבות. מצד שני, התוצאה - לפחות בגרסת האוונגרד של מכונית המבחן - נאה להפליא. ה- C מצליחה למשוך לא מעט תשומת לב, וזו תכונה חשובה מאד ללקוחות המותג, שאינם סובלים כמובן מביישנות יתרה.

 

שני מנופים

לא במפתיע, השמרנות העיצובית ממשיכה בתא הנוסעים. וזה מצוין, כי סביבת הנהג מאד נקייה ונעימה, עם מחוונים ברורים ומתגים נוחים לתפעול. איכות החומרים הגבוהה משלימה את האווירה היוקרתית, ותורמת להרגשת "מגניב להיות עשיר" שאופפת את ה-C.

 

אבל לא הכל מגניב. למשל, פריטי הנדסת אנוש שאנחנו מתריעים עליהם בכל פעם מחדש: מנוף האיתות שמפעיל גם את המגבים, וממש בצמוד לו - מנוף שמפעיל את בקרת השיוט. זה מתכון ללא מעט רגעים של "מי לעזאזל הפעיל את בקרת השיוט?". גם בחירה בבלם חנייה שמופעל ברגל אינה מבריקה, במיוחד כשיש כיום חלופות מוצלחות בהרבה, כמו למשל מתג אלקטרוני.


אפשר כמעט להריח את העור, נכון?

 

מקום אחד שמורגש בו שיפור ניכר הוא המושב האחורי. עם בסיס גלגלים ארוך ב-4.5 ס"מ מקודמתה, ה-C החדשה תצליח לארח ארבעה נוסעים בנוחות. אולם, כמו בכל יריבותיה בקטגוריה, את הנוסע החמישי מומלץ לשלוח במונית, או אולי לקצץ את גפיו.

 

במקום אחר דווקא לא מורגש שיפור ניכר: רשימת האבזור. במיטב מסורת הקמצנות של היצרניות הגרמניות, ה-C מונעת מלקוחותיה כמה וכמה תפנוקים מקובלים באזורי תג המחיר הזה. המושבים הקדמיים למשל חשמליים רק למחצה, וחסרים זיכרונות. חיישני חנייה, שמופיעים ביותר ויותר מכוניות כיום, נעדרים כליל. אז נכון, זה לא משהו שאי אפשר לחיות בלעדיו, אבל רבאק - זו מרצדס, לא?

 

C=3?

ועכשיו לרגע שכולם ציפו לו, כולל נציגי מרצדס באשר הם: האם מרצדס הצליחה - כמובטח על ידה - לייצר C קלאס שתשתווה לסדרה 3 של ב.מ.וו? אז ככה: התשובה היא "לא", אבל לראשונה מזה יותר מ-20 שנה, אז נולדה ה-C קלאס, הם מתקרבים. ממש מתקרבים.

 

כבר מהרגע הראשון, ה-C החדשה מרגישה "הדוקה" - המרכב לא מתנודד, עבודת הבולמים רהוטה, והעברות המשקל מדויקות. וזה אומר שאם ממש רוצים, אפשר אפילו לנהוג ב-C מהר. כבר מהפנייה הראשונה, ולכל אורך הדרך, היא תהיה מאוזנת ומהנה. והכי חשוב, המחיר שהיא גובה בהחלט סביר: ה-C מעט נוקשה במהירות נמוכה, אבל הודות לבידוד רעשים מצוין ולשיכוך טוב של הבולמים, הנוחות אינה נפגעת יתר על המידה.


גם נוחה ונעימה, גם מהירה ומהנה. שילוב כובש

 

אז מה בכל זאת חסר ל-C כדי ליישר קו עם סדרה 3? חדות ותחושות. התגובה להפניית ההגה אינה מהירה-מחשמלת כמו בב.מ.וו, וההגה עצמו קצת קל מדי וחסר תחושה. האם זה יפריע ללקוחות? ממש לא. יש לזה אפילו יתרון: ה-C מכסה מרחקים בנינוחות חסרת מאמץ, שקצת חסרה ל-3.

 

לכיסוי המרחקים מסייעים המנוע ותיבת ה-7G-Tronic המצוינת. אמנם על הנייר, ה-C280 עשויה לאכזב קלות: מנוע ה-3.0 ליטר מייצר 231 כ"ס, שנראים קצת חיוורים בהשוואה ל-3.0 ליטר ו-258 כ"ס של ב.מ.וו. אבל בעולם האמיתי, על כבישים ישראלים, ה-C280 תמיד מהירה, גם אם בשום שלב של הנסיעה היא לא מאיימת לעקור את ראשו של הנהג מהצוואר.

 

מחיר הכיבוש

אז איך ה-C מתמודדת עם התפקיד החדש שלה? אפשר לטעון כנגדה שהיא לא מצליחה להיכנס לנעליים הדינמיות של סדרה 3, אבל זו תהיה החמצה של העיקר. כי בדרך להשגת היריבה מבוואריה, מרצדס יצרה מכונית מאוזנת ו"עגולה" להפליא. ה-C יודעת להיות מרצדס קלאסית - מהודרת, נעימה ונוחה, אבל אם תרצו היא יכולה להיות גם ספורטיבית ומהנה. וזה שילוב כובש.

 

וכמו תמיד, לכיבוש יש מחיר: ה-C280 עולה 385 אלף שקל, שממקמים אותה הרבה מעל לקסוס IS250, שעולה 295 אלף שקל, וקרוב לב.מ.וו 330, שעולה 420 אלף. ובמחיר הזה, והודות לריבוי הכישרונות שלה, אין סיבה שה-C החדשה לא תכבוש את האלפיון העליון בסערה.


מרצדס C280

מרצדס C280
מנוע 6 צילינדרים, 24 שסתומים
נפח / סוג דלק 2,996 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 231 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 30.6 קג"מ ב-2,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, שבעה הילוכים
מרכב ארבע דלתות, סדאן
אורך 458 ס"מ
רוחב 177 ס"מ
גובה 144.7 ס"מ
בסיס גלגלים 276 ס"מ
משקל 1,555 ק"ג
נפח תא מטען 475 ליטר
100-0 קמ"ש 7.2 שניות
מהירות מרבית 244 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 10.7 ק"מ לליטר
מחיר 385,000 שקל
אחריות 24 חודשים
אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ESP, ABS
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל טרם נבחנה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איפה אתם רוצים את הכוכב שלכם? מרצדס C280 בגרסת אוונגרד
צילום: רועי צוקרמן
שיפור במושב האחורי, הודות לבסיס גלגלים שצמח ב-4.5 ס"מ
צילום: רועי צוקרמן
יש חלונות חשמל, אבל המושבים חשמליים למחצה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים