שתף קטע נבחר
 

שברולט מציגה מאליבו בגרסת כלאיים

אחרי הקאמרי של טויוטה והאקורד של הונדה, מגיעה גם שברולט לשוק האמריקני עם מכונית כלאיים - בנזין וחשמל. אלא שהתוצאה רחוקה מאד מלשכנע

סוף-סוף זה קורה: שברולט מצטרפת לטויוטה והונדה, ומציעה לראשונה בשוק האמריקני משפחתית עם הנעת כלאיים (Hybrid). מדובר במערכת המשלבת בין מנוע בנזין רגיל, לבין מנוע עזר חשמלי שנועד לצמצום תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים.

 

עד עתה הוצאו בפלח זה רק שתי מכוניות - טויוטה קאמרי והונדה אקורד - כאשר השנייה סבלה ממכירות נמוכות והוחלט לבטלה. בשברולט מקווים כי יצליחו לנגוס במכירות הקאמרי, המכונית הנמכרת ביותר בארצות הברית, ועל הדרך לזכות גם בכמה נקודות בעבור הידידותיות לסביבה ולארנק.


שברולט מאליבו בגרסת כלאיים. שיפור של 0.9 ק"מ לליטר בנזין בלבד

 

אלא שמבט חטוף לנתונים, מגלה שהלקוחות עשויים להתאכזב מהתוצאה. המאליבו ההיברידית לא מציגה חסכון משמעותי בדלק: עם 10.2 ק"מ לליטר בעיר ו-13.6 בנסיעה בינעירונית (0.9 יותר מהרגילה בשני הפרמטרים), היא אפילו פחות חסכונית מטויוטה קאמרי 2.4 רגילה, המסוגלת ל-10.2 בעיר ו-14 ק"מ בבינעירוני. השוואה לקאמרי ההיברידית עשויה להביך את שברולט עוד יותר - 17 ק"מ לליטר בעיר ו-16 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. המאליבו הייבריד מבוססת על גרסת ארבעת הצילינדרים (2.4 ליטר, 164 כ"ס) של המשפחתית, וזהה לה מבחינת עיצוב - למעט תג "Hybrid" מאחור.

 

הסיבה לחסכון הצנוע בדלק היא הטכנולוגיה. בעוד שטויוטה מציעה מערכת כלאיים מלאה, המסוגלת להפעיל את מנוע החשמל במקום מנוע הבנזין, שברולט תציע מערכת כלאיים מתונה - ובמילים אחרות טכנולוגיה ישנה ומתוחכמת הרבה פחות. מערכת כלאיים מתונה לא מאפשרת שימוש במנוע חשמל לא מזהם בנפרד, ומסתפקת בכיבוי מנוע הבנזין בעצירה מוחלטת, סיוע לבנזין בהאצות וצמצום תצרוכת הדלק בבלימה.


 

המאליבו הייבריד, שמבוססת על הדור החדש למשפחתית שהוצג בדטרויט, תוצע בארצות הברית החל בחודש אוקטובר הקרוב, זמן קצר לאחר שייצורה יחל במפעל ספרינג-היל שבטנסי. מחירה עדיין לא ידוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט מאליבו הייבריד
גרסת כלאיים מתונה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים