שתף קטע נבחר

מיצובישי מציגה: זו הטכנולוגיה שתהיה באיוו-10

לנסר איוו-10, רפליקת הראלי המיוחלת שתוצג בסתיו, ממשיכה לעורר עניין. והפעם במיצובישי מציגים פרטים על תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה הכפולה

מיצובישי לנסר איוו-10, רפליקת הראלי מעוררת הציפיות, ממשיכה להיחשף בצעדים קטנים. את העיצוב כבר ראינו בעבר, ולמדנו גם כמה פרטים טכניים (מנוע 2.0 ליטר-טורבו עם יותר מ-300 כ"ס). כעת חושפים במיצובישי מידע על מערכת ההנעה הכפולה, על הטכנולוגיות שיסייעו לה להיות אחת המכוניות המהירות בעולם, ועל תיבת ההילוכים הסיקוונסיאלית כפולת המצמד.

 

פולקסווגן, מאחוריך

הפרט המעניין ביותר באיוו-10 צפוי להיות תיבת ההילוכים. מדובר ביחידה עם שני מצמדים (כל אחד שולט בשלושה - 3,1 ו-5; 4,2 ו-6) ושישה הילוכים, בטכנולוגיה המזכירה את ה-DSG המצוינת של פולקסווגן. אלא שבניגוד לזו, לתיבה של מיצובישי (המכונה SST - או Sport Shift Transmissin, תיבת העברה ספורטיבית), יהיו שלוש תוכניות: נורמלי, לחסכון בדלק ונוחות בנסיעה עירונית על-ידי העברות הילוכים איטיות והחלפה בסל"ד נמוך; ספורט - כשתנאי הנהיגה מהירים ותובעניים, התיבה מעבירה מהר ובסל"ד גבוה; ולחובבי הנהיגה האמיצים - מצב סופר-ספורט, שמעביר הילוכים עוד יותר מהר ובסל"ד אסטרונומי.


מיצובישי לנסר איוו-10

 

מדובר בפעם ראשונה בה מציעה יצרנית כלשהי - מחוץ לקונצרן פולקסווגן - תיבה מסוג זה. מעניין יהיה לגלות האם גם הפעם מדובר במוצר בעל ביצועים ידניים והעברות הילוכים סופר-חלקות, כפי שמבטיחים היפנים.

 

עוד נמסר ממיצובישי, כי ללנסר הספורטיבית תהיה מערכת הנעה כפולה מסוג S-AWC (ר"ת של Super All Wheel Control - סופר שליטה לכל הגלגלים). מערכת זו מנטרת את מצב הגלגלים, ויכולה לבלום גלגל ולהעביר מומנט בהתאם לצורך המיידי. בכך ניתן לצמצם סבסוב (YAW), החלקה ועִלְרוּד. המערכת החדשה - הדומה לזו שהוצעה באיוו-9 - מסתייעת בבקרות המוכרות - יציבות, סבסוב, דיפרנציאל מרכזי אקטיבי וכמובן ב-ABS.


מערכת הנעה כפולה מתוחכמת בלנסר איוו

 

האיוו-10 תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה, וצפויה להגיע לישראל בשנה הבאה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים