שתף קטע נבחר

האמריקנים עוברים למכוניות קטנות ו"ירוקות"

האמריקנים מתחילים ליישר קו עם האירופים: מכוניות קטנות, חסכוניות וידידותיות לסביבה הופכות פופולריות מאי פעם. ולא תאמינו, גם הדיזל צובר תאוצה

המגמה הולכת ומתחזקת - אמריקנים קונים יותר מכוניות קטנות. השוואה בין נתוני מכירות חצי השנה הראשונה של 2007 ואשתקד, מגלה כי מכוניות קטנות זוכות לפופולריות הולכת וגוברת בארה"ב. וכשאנחנו אומרים "קטנות", אנחנו מתכוונים בדיוק לזה, ולא ל"קטנות יחסית". מדובר אפילו בקטגוריות שעד לפני זמן לא רב כלל לא נחשבו בשוק הרכב האמריקני, למשל מכוניות סופר-מיני, שהפכו פשוט לגיטימיות.

 

מחיר דלק שזינק אל על, יחד עם חסכנות יתרה בזמן שימוש, זיהום אוויר מופחת ולא מעט תדמית משופרת, העבירו אמריקנים רבים למכוניות כמו הונדה ג'אז (המכונה שם "פיט" - FIT), טויוטה יאריס, יונדאי אקסנט ושברולט אביאו, תוך שהם מוותרים על המיניוואן הגדול, הטנדר הענק וה-SUV המפלצתי. 


האמריקנים מתאהבים במכוניות קטנות

 

מכירות היאריס והג'אז מציגות השנה עליה של כ-100% לעומת ינואר-יוני 2006, עם מספרים מכובדים שעוברים משפחתיות קומפקטיות וגדולות רבות. היאריס מכרה יותר מ-46,000 יחידות (23,000 בשנה שעברה), הג'אז העבירה לרוכשים חדשים 24,000 יחידות, לעומת 13,000 בלבד אשתקד. גם האקסנט והאביאו גדלו, אם כי באופן פחות משמעותי.

 

הרבה יותר דיזל

אל מגמת המעבר למכוניות ידידותיות לסביבה, מצטרפות גם מכוניות הדיזל והכלאיים. אלו צוברות תאוצה גם בצפון אמריקה, שם דיזל נחשב כמעט מוקצה עבור רכב נוסעים. למעשה, הניסיון הממשי האחרון של ג'נרל מוטורס - הקונצרן הגדול באמריקה - לשווק מכונית דיזל, נגמר במפח נפש ממשי ללקוחות ולקונצרן.

 

כעת, עם מחירי דלק מאמירים ודאגה לבריאות כדור הארץ, חוזרים האמריקנים ושוקלים את הסולר. וכך, בעוד שכיום משווקות רק מספר מכוניות מרצדס וג'יפ גרנד צ'ירוקי עם מנוע דיזל, עד 2010 צפויות שלל מצטרפות חדשות. דגמי פולקסווגן יערכו הופעת בכורה עוד בראשית שנה הבאה, וגם ב-GM הודיעו רשמית על הצגת מנוע דיזל להאמר H2, לסאטורן אורה ולקאדילק (כנראה ב-CTS).

 

בפורד אמנם מתעלמים מהמצב, אבל בקרייזלר כבר יש תוכניות מגובשות בנושא. גם אודי, ב.מ.וו, הונדה, טויוטה וניסאן - בין היתר - יציעו עד סוף העשור מכוניות דיזל מודרניות.


וגם במנועי דיזל

 

כל זאת לצד מכוניות הכלאיים - בנזין וחשמל - שכוחן צפוי לגדול פי שניים עד 2012. השנה צפויות להימכר בארה"ב 193,000 מכוניות כלאיים, ואילו בעוד חמש שנים יעמוד המספר הזה על 510,000 מכוניות - זינוק של כ-160%. מכוניות הדיזל, לפי אותן תחזיות, יעלו מ-693,000 מכוניות כיום, לכ-867,000 בשנת 2012 (צמיחה של 33%).

 

GM נערכת

אחד הסממנים הברורים לכך, נעוצים ברכישה האחרונה של ג'נרל מוטורס. למרות הקשיים הכלכליים, בענקית הרכב בחרו לרכוש תמורת סכום לא ידוע 50% מיצרנית המנועים VM-מוטורי האיטלקית. יצרנית המתמחה - אתם לבטח כבר מנחשים - במנועי דיזל (ואף פיתחה אחד עבור GM-אירופה, שיוצע בקרוב בקאדילק CTS).

 

מעבר אמריקני לדיזל ומכוניות קומפקטיות? האירופים לבטח היו אומרים על זה - "מוטב מאוחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה ג'אז. המכירות הוכפלו
טויוטה יאריס (בגרסת סדאן). יותר מכפליים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים