טויוטה מחברת את הפריוס לשקע החשמל
לקראת שיווק גרסת בנזין-חשמל שניתן להטעין באמצעות החשמל הביתי, החלה טויוטה בניסוי בתנאי אמת על כבישי יפן. בקרוב: ניסויים גם באירופה וארה"ב
טויוטה החלה בניסוי שטח במכונית כלאיים נטענת. מדובר בפריוס בעלת מערכת חשמל משודרגת, שבניגוד לגרסה הרגילה ניתנת לטעינה בעזרת שקע חשמל ביתי. כל מה שצריך הוא לחבר צידו אחד של כבל הטעינה לשקע הביתי, ואת הצד השני לפריוס. בין שעה לארבע שעות לאחר מכן (בהתאם לסוג השקע) והמכונית שלכם טעונה לנסיעה.
הפריוס הרגילה שמשווקת בישראל, מציעה מערכת כלאיים "סגורה", בה טעינת המצברים נעשית באמצעות אנרגיית בלימה ובסיוע המנוע. בפריוס העתידית, תתאפשר טעינה גם בעזרת שקע החשמל, מה שיאפשר לדברי טויוטה להציע מערכת כלאיים חזקה יותר, ובעל טווח נסיעה מוגדל. הפריוס הנטענת תאפשר שיוט לאורך עד 13 ק"מ ללא כל שימוש במנוע הבנזין, ובמהירות של עד 100 קמ"ש. במצב זה המכונית לא מייצרת זיהום אוויר כלל.
הפריוס הנטענת של טויוטה יוצאת לדרך (צילום: רויטרס)
כמו אחותה הרגילה, גם לפריוס החדשה יהיה מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר עם 76 כ"ס. אלא שההספק המשולב יחד עם מנוע העזר החשמלי התחזק משמעותית, ומציע כעת 136 כ"ס במקום 110 כיום. עובדה זו הוצגה באמצעות שדרוג מערכת הכלאיים, וכעת בטויוטה ממתינים לתקינה ממשלתית שתקבע את רמת זיהום האוויר של המכונית. הפריוס הרגילה, לפי המבחנים הנהוגים כיום, פולטת 104 גרם פחמן דו-חמצני (CO2) לכל ק"מ נסיעה, מהנתונים הנמוכים ביותר בתעשייה.
מטויוטה נמסר כי במהלך התקופה הקרובה, יצאו לדרך שמונה יחידות של הפריוס הנטענת למסע ברחבי יפן. מדובר במכונית ראשונה מסוגה המאושרת לתנועה בכבישים ציבוריים, ובעתיד מקווים היפנים לבחון אותה גם בכבישי אירופה וארצות הברית. מטרות הניסוי העיקריות הינן לוודא את טווח הנסיעה החשמלי בעולם האמיתי, לסייע בפיתוח התקינה למכוניות נטענות ולוודא שמערכת הכלאיים המשודרגת מוכנה לשיווק.
מהנדס טויוטה, יושיקזו טנקה, מציג את הפריוס הנטענת ואת כבל החיבור הישיר לחשמל (צילום: איי פי)
לפי ההערכות, טויוטה תציע פריוס נטענת בתוך מעט יותר משנה. הפריוס הרגילה, שמשווקת מזה כארבע שנים, מחזיקה מאז השקתה בתואר מכונית הכלאיים הנמכרת ביותר בעולם, ואחראית ליותר מ-50% מכלל מכירות הכלאיים בעולם.