נחשפה רשמית: מיני קלאבמן
גרסת הסטיישן-רטרו של מיני יוצאת לדרך בתערוכת פרנקפורט הקרובה, אחרי שלל מכוניות תצוגה שלא השאירו מקום רב לדימיון
ההמתנה הגיעה לקיצה - מיני חושפת את הקלאבמן (Clubman). אפשר היה לחשוב שהשקת גרסת סטיישן חדשה למכונית סופר-מיני, לא תלווה ברעש תקשורתי יוצא מגדר הרגיל. אבל בהיסטריית המיני, כנראה שאפילו הגרסה הכי שגרתית זוכה להתעניינות נרחבת.
ב.מ.וו, בעלת הבית של מיני, שיחקה לאורך זמן - ובמהלך שיווקי מבריק - את המשחק המקדים. לא פחות מארבע מכוניות תצוגה, אחת לכל תערוכה בינלאומית גדולה, רמזו על מראה גרסת הסטיישן של מיני. ואלו היו רמזים עבים מאד, כפי שניתן לראות מהתמונות שנחשפו היום (א') סוף-סוף. הדימיון למיני טוקיו, מיני דטרויט, מיני פרנקפורט ומיני ז'נבה - ניכר. ולמרות זאת, ואולי בגלל, נדמה שגם הקלאבמן הולכת להפוך ללהיט מכירות כמו המיני הרגילה.
כבר לא ממש מיני
עם תוספת של 24 ס"מ לאורך (שמונה מהם לרווחת הנוסעים מאחור, היתר למטען), מיני קלאבמן מציגה אורך של 394 ס"מ (370 לרגילה). וזה כלל לא קטן. מצד שני, זה גם אומר שיש מעתה נפח הטענה כמעט-מכובד של 260 ליטר (160 ברגילה), ועם מושבים מקופלים - 930 ליטר (680). הרוחב אגב לא השתנה, אם כי הסטיישן גבוהה בכ-2 ס"מ מגרסת שלוש הדלתות.
לא פחות חשוב, לקלאבמן יש חמישה מקומות ישיבה - בניגוד לארבעה בלבד שהוצעו עד עתה. האם אפשר יהיה להידחס בתא הנוסעים או שהיושבים במושב האחורי שוב יצטרכו להשאיר את הרגליים בבית? נחכה ונראה. בכל מקרה, הגישה לשם תהיה קלה מבעבר, לפחות לנכנסים מצד הנוסע. לקלאבמן יש דלת נוספת בצד זה, שנפתחת הפוך ונועדה להקל על הכניסה למושב האחורי. מדובר במרכב א-סימטרי, שכן בצד הנהג אין דלת שכזו.
עוד נספר שהמיני קלאבמן מצוידת בשתי דלתות נפרדות מאחור שנפתחות בנפרד מיחידות התאורה, וכי היא תוצע - החל בנובמבר השנה אם תהיתם - עם שלוש יחידות כוח בנפח 1.6 ליטר: קופר (עם 120 כ"ס), קופר-D (טורבו-דיזל, 110 כ"ס), וקופר-S, לה 175 כ"ס. היצע תיבות ההילוכים וכל החידושים שנוספו למיני בראשית השנה, יהיו זהים בקלאבמן לגרסאות הקיימות.