"אסור שהכניסה לירושלים תתחלק לעשירים ועניים"
ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, מתנגד בתוקף להפיכת נתיבים בכניסה לעיר לנתיבי אגרה: "לא ייתכן כי בכניסה לבירת מדינת ישראל יהיה כביש איטי לפשוטי העם, ולידם יחלפו ביעף מכוניות הפאר של בעלי הממון"
ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, פנה לשר התחבורה, שאול מופז, בדרישה שלא להפוך נתיבים בכניסה לעיר הבירה לנתיבי אגרה. במכתב ששלח למופז, לופוליאנסקי אומר כי "לא יתכן כי בכניסה לבירת מדינת ישראל יהיה מצד אחד כביש איטי ופקוק לפשוטי העם, ולידם יחלפו ביעף המרצדסים, הוולבואים ומכוניות הפאר של בעלי הממון".
לופוליאנסקי מתייחס במכתבו לנתיב השמאלי בכביש מספר 1 בכניסה לירושלים, שיהפוך בימים הקרובים לנתיב תחבורה ציבורית, ועל-פי שמועות יהפוך בעתיד לנתיב אגרה. "מדינת ישראל, שגם כך הפערים החברתיים בה הולכים ומעמיקים והם מהגדולים בעולם, אינה צריכה לעודד צעד מנקר עיניים זה, אשר יבליט וינציח את הפער", תוקף לופוליאנסקי, שטוען במכתבו כי בינו לבין שר התחבורה סוכם כי בטרם תתקבל החלטה בנושא, יתקיים דיון משותף לעיריית ירושלים ומשרד התחבורה. לופוליאנסקי מסכם: "ראוי שדווקא במקטע כביש זה - הכניסה לעיר הבירה, ננהג בשוויון כלפי כל החפצים לבקר בבירתנו".
כביש מספר 1. בקרוב - נתיב לעשירים בלבד? (צילום: גלית קוסובסקי)
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר ל-ynet בתגובה למכתבו של לופוליאנסקי, כי בשלב זה לא התקבלה כל החלטה להפוך את נתיב התחבורה הציבורית החדש לנתיב אגרה: "כרגע, התנועה זורמת בכביש, ואין כל דחיפות להפוך את הנתיב לנתיב אגרה". עובדיה אומר כי המהלך אכן נבחן, אולם החלטות עתידיות יתקבלו בהתאם להתפתחות עומסי התנועה: "הכל ייעשה בהתאם להיצעים ולביקושים של התחבורה בכניסה לירושלים, ויש להדגיש כי בכל מקרה - העדיפות בנתיב תינתן לתחבורה ציבורית".
יש לציין כי בטרם יהפוך נתיב בכביש הכניסה לירושלים - ולמעשה, בכל כביש קיים בישראל - לנתיב אגרה, יש לקבל את אישורה של ועדת הכלכלה בכנסת. יו"ר הוועדה, גלעד ארדן, מסר ל-ynet כי הוא מתנגד באופן נחרץ למהלך: "הרעיון של הפיכת כביש קיים לכביש אגרה לחלוטין אינו מקובל עלי, מאחר שמדובר בכבישים שהאזרחים כבר שילמו עליהם, דרך המסים". ארדן אומר כי לא ייתן להפוך יותר ויותר כבישים לכבישי אגרה, שרק עשירים יוכלו לנסוע בהם. "זה מה שהנחה אותי בעבר, וזה מה שיינחה אותי גם בעתיד". ארדן מציין כי הבקשה של משרד התחבורה לדון בוועדת הכלכלה בהפיכת נתיב בכניסה לירושלים לנתיב אגרה, הוגשה כבר לפני מספר חודשים.