שתף קטע נבחר

 

אגוד יפצה לקוח שהוכרז בטעות מוגבל ב-60 אלף שקל

הבנק שלח מכתב שגוי לפיו לקוח של הבנק הוא בעל חשבון מוגבל. הלקוח הגיש תביעת לשון הרע וטען שעסקיו נפגעו, וביהמ"ש פסק לו פיצויים

בית משפט השלום בתל-אביב חייב בשבוע שעבר את בנק אגוד לשלם ללקוח 60 אלף שקל, בגין תביעת לשון הרע. הפיצויים נפסקו ללקוח שתבע את הבנק לאחר שהוכרז בטעות כי חשבונו מוגבל, במכתב שנשלח מהסניף הראשי של בנק אגוד לבנק לאומי.

 

השופטת, תמר אברהמי, פסקה שהמכתב, עליו חתומים שני מורשי חתימה, בו צוין כי חשבון הלקוח מוגבל "מהווה פרסום לשון הרע", עוד פסקה השופטת, כי "בפרסום יש כדי לפגוע בעסקו של התובע, במשלח ידו ובמקצועו".

 

בנוסף, קבעה השופטת בפסק דין שניתן בפשרה, כי על הנתבעים לשלם לתובע, פנחס שיר, את הוצאות הגשת התביעה בבית משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 10,000 שקל.

 

עו"ד אבי מונטקיו, שייצג את הלקוח, טען שהמכתב ששלח אגוד לבנק לאומי ולאחד מהספקים עימו עבד שיר, לפיו צ'ק של שיר הוחזר כי חשבונו מוגבל, בעוד למעשה החשבון כלל לא הוגבל, מהווה פרסום לשון הרע שיש בו כדי לפגוע בשמו הטוב, בעסקו ובמשלח ידו.

 

שיר, שעוסק בייצור ושיווק מוצרי הלבשה ואופנה, טען כי משנשלח המכתב השגוי לספק עימו עבד, נפוצה בשוק האופנה השמועה המוטעית, כי חשבונו הוגבל, וכי הגיע למצב של חדלות פירעון, בעוד לא כך היה הדבר.

 

למרות שבנק אגוד הודה בטעות, הוא נמנע לפרסם הודעת תיקון והתנצלות. כתוצאה מכך, טען שיר כי ספקי בדים ואביזרי אופנה נמנעו מלספק לו סחורה ונרתעו מלקבל ממנו צ'קים, דבר שפגע פגיעה אנושה בעסק שלו.  

 

מבנק אגוד נמסר בתגובה: "מדובר בטעות שתוקנה תוך יממה מביצועה. הבנק לא סבר כי נגרם נזק לתובע ועם זאת מכבד את פסק הדין". (תיק אזרחי 20310/05, בש"א 165611/05)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים