מיזוג נטוויז'ן-ברק - מה צפוי למנויי האינטרנט?
נטוויז'ן וברק החלו בתהליך מיזוג לפני כשנה, אך הוא עדיין לא הושלם לחלוטין. כיצד המיזוג ישפיע על הלקוחות הקיימים והעתידיים של החברה הממוזגת?
נטוויז'ן וברק, שתיים מחברות האינטרנט והחיוג לחו"ל הגדולות בישראל, החלו לפני כשנה בתהליכי המיזוג לכדי חברה אחת. תהליך המיזוג אורך זמן, ובחלק מהפרסומים עדיין לא מצויין כי מדובר בחברה אחת, וזאת על אף שכשאר מתקשרים לכל אחת מהחברות, הנציגים עונים בשם החברה הממוזגת "נטוויז'ן-ברק-013".
בסופו של דבר, לאחר שיושלם לחלוטין תהליך המיזוג, החברות תפעלנה כחברה אחת בכל המישורים. כיצד יושפעו הלקוחות הקיימים והעתידיים מהמיזוג? על פי גיל רבינוביץ', סמנכ"ל טכנולוגיות המידע בחברה, הלקוחות הוותיקים והחדשים לא אמורים להרגיש בשינוי, והתהליך יהיה כמעט שקוף עבורם.
מה יקרה לשם המשתמש שלי?
שם המשתמש של כל גולש משמש גם ככתובת האימייל שלו. כך XXXX קיבל את הכתובות XXXX@netvision.net.il (או כתובת בסיומות חלופיות כמו 017 ו-net.il) - ולקוח עם אותו שם בברק קיבל את הכתובת XXXX@barak.net.il.
במסגרת תהליך המיזוג, יאוחדו התשתיות הטכנולוגיות בסופו של דבר. אך על פי החברה, הדבר לא אמור להשפיע על המנויים הישנים שיוכלו לשמור את הכתובות ושמות המשתמשים שלהם - וכן לא תהיה בעיה של כפילות של שמות משתמשים בשתי החברות.
מה יקרה לחבילת הגלישה שלי?
מחירי חבילות הגלישה די דומים אצל רוב ספקיות האינטרנט הישראליות, למעט מבצעים מיוחדים שהחברות עורכות מדי כמה חודשים, ולמעט לקוחות עקשניים שמאיימים לנתק ולפעמים מקבלים חבילה משתלמת יותר.
מבדיקה שערכנו במוקדי המכירות של שתי החברות, עולה כי מחירי חבילות הגלישה המוצעים בנטוויז'ן וברק זהים. רבינוביץ' אומר כי מדיניות המחירים האחידה לשתי החברות פועלת כבר מחודש פברואר השנה. בחברה התחייבו כי לקוחות קיימים יוכלו לשמור על החבילות אותן רכשו משתי החברות בנפרד.
מה יופיע בחיוב האשראי?
נכון לעכשיו, החיוב על התשלום לחברת האשראי יופיע לכל לקוח עבור החברה דרכה הוא נרשם טרם המיזוג (נטוויז'ן או ברק). בעתיד, כשיושלמו תהליכים נוספים במיזוג, ישתנה ככל הנראה השם בחיוב, לשם החברה המאוחדת, אך השינוי יתבצע בצידה של החברה, והלקוח לא יצטרך לשנות דברים אצלו, וכן המחיר לא אמור להשתנות.
צריך לשנות את ההגדרות?
החיבור לאינטרנט כולל הגדרות שונות - בחייגן, בנתב האלחוטי, בחשבון המייל וכדומה. ההגדרות האלה שונות עבור כל ספקית, ובנטוויז'ן-ברק מבטיחים כי לא יהיה צריך לשנות את ההגדרות במחשבים, וכי הכל ייעשה מאחורי הקלעים בצד השרתים של נטוויז'ן.
תשתית אחת
תהליך איחדו התשתיות עדיין לא הסתיים, ורבינוביץ' עוד מבטיח כי התשתית המאוחדת תהיה ערוכה לשרת את הצרכים של כלל הגולשים של שתי החברות. בתגובה לתלונות שקיבלנו מגולשים על בעיות בחיבור מאז המיזוג, ציינו בחרה כי לא נתקלו בתקלות מיוחדות, אך יבדקו תלונות ספציפיות המועברות אליהם.
למי פונים?
בשני מוקדי התמיכה והשירות, עונים הנציגים בשם החברה המאוחדת "נטוויז'ן-ברק-013". הלקוחות של החברות מוזמנים לפנות למרכזי השירות.
נטוויז'ן: 3031* או 04-8560570
ברק: 013* או 03-9001222