שתף קטע נבחר

מפסיקים לרמות את הציבור

החל ב-1 בספטמבר לא ניתן יהיה לרשום רכב חברה על שם בעלים פרטי, במטרה למנוע ירידת ערך בעת מכירה. ולא כולם מרוצים מכך, כמובן

לא בטוח עד כמה מודעים לכך אזרחי ישראל, אבל רשות המיסים הייתה מעורבת - ועדיין, במהלך השבועיים הקרובים - בלא פחות מאשר מעשה הונאה. מדובר באפשרות לרשום רכב על שם בעלים פרטי, למרות שהוא נרכש על-ידי חברה ומתפקד כך ביומיום. מה שמסתתר מאחורי הרישום השונה, היא הימנעות מירידת ערך גדולה משמעותית בעת מכירתו, וכמובן גילוי נאות על תפקודו יחד עם החזר הוצאות. וזה עומד להשתנות, לפחות חלקית, החל ב-1 בספטמבר הקרוב. 


מכונית מהעבודה. של מי היא הייתה קודם? (אילוסטרציה)

 

מי שאחראי לשינוי היא רשות המיסים עצמה, אשר פרסמה בימים אלה "הבהרה", ולפיה ישונה לאלתר הנוהג שהתיר לתאגיד - אשר העמיד לרשותו של בעל המניות בו מכונית - לרשום במשרד הרישוי את הרכב על שמו של בעל המניות, ובמקביל לדרוש הכרה בהוצאות רכב במסגרת התאגיד. לפי ההוראות החדשות, כל מי שירכוש רכב החל מה-1.9.07 וירצה ליהנות מניכוי הוצאות במסגרת תאגיד, חייב לרשום את הרכב של שמו של התאגיד - רכב חברה, במילים אחרות.

 

כבר עכשיו ברור, כי ההוראה החדשה עשויה לעכב רכישת רכב חדש על-ידי חברות עד להבהרת הנושא. זאת נוכח התנגדות נמרצת ותגובות נזעמות

בקרב ארגונים מקצועיים - רואי חשבון, יועצי מס ועורכי דין. אלה טוענים כי איש לא התייעץ עמם בטרם הוחלט על השינוי. "מדובר בנוהג שהיה קיים כשני עשורים, ולשנות אותו באורח חד צדדי זה הליך לא תקין", כך אומרים למשל בלשכת רואי החשבון.

 

מצד שני של המתרס עומד האזרח, אשר במעמד רכישת רכב משומש מעוניין לדעת מי היו בעליו וכיצד השתמשו בו. מבחינתו, העלמת הבעלות האמיתית על הרכב, היא לא פחות מאשר מעשה רמייה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים