שתף קטע נבחר

 

ויזה כאל מבטלת שיטת הנקודות ומתנצלת בפני הצרכנים

אחרי 20 שנה: נפרדת החברה משיטת צבירת הנקודות לטובת שיטה המקנה הנחות קבועות ב-40 רשתות, ומשקיעה במהלך 30 מיליון שקל. מנכ"ל החברה: "אנחנו מבקשים סליחה מהלקוחות. השיטה הישנה לא עובדת". גורמים מתחרים בתגובה: "מי שלא תמך שלוש שנים בשיטת הניקוד והרע עם הלקוחות, שלא יגיד כעת שהיא לא עובדת. ויזה רוצה לחסוך כסף ועוטפת את זה בעטיפה יפה"

אחרי 20 שנה, חברת ויזה כאל מבטלת את שיטת הנקודות בכרטיסי ויזה ומשיקה תחתה תכנית חדשה, המבוססת על הנחות קבועות ב-40 רשתות. על פי השיטה, הלקוח הוא זה שבוחר את הרשתות בהן הוא רוצה לקבל את ההנחות, בהתאם לסכום ההוצאות הממוצע בכרטיסי האשראי שבחשבונו - עד 30 רשתות. ההנחות בתכנית ניתנות ללקוח בכל קנייה, כולל כפל מבצעים, במעמד החיוב.

 

בין היתר חתמה החברה על הסכם עם הרשתות צומת ספרים, טיב טעם, ml, הדרן, דלתא, ארקיע, נעמן, רשת מלונות פתאל, דומינוס פיצה, סבארו, יס פלאנט, קרביץ, ניו פארם, נעלי טו גו, ברגר קינג, יהלומי פוזיילוב, בלוקבאסטר, נרות בשנקין, אירוקה, פארק המים שפיים, בית חלומותיי, קיפצובה ועוד. ההנחות ברשתות יהיו בגובה של 5-20%, כאשר מרבית ההנחות יעמדו על 10%.    

 

עלות הפרויקט 30 מיליון שקל - מתוכם 10 מיליון יושקעו בקמפיין ופעילות שיווקית להחדרת השיטה ו-20 מיליון בתשתיות טכנולוגיות ופיתוח.  

 

בועז צ'צ'יק, מנכ"ל ויזה כאל, אמר כי ויזה הייתה הראשונה להביא את שיטת הנקודות לארץ לפני 20 שנה, אך כיום רוב הישראלים אינם משתמשים כלל בנקודות - 51%. רק 3% משתמשים בהן באופן קבוע, 70% אינם יודעים כמה נקודות יש להם ו-30% אינם פותחים כלל את החוברות שנשלחות אליהם הביתה. לדבריו, 70% מהנשאלים אליהם פנתה החברה, ענו כי הם מעוניינים בשיטה חדשה.

 

מספר הרשתות נקבע על פי ממוצע ההוצאות החודשי של הלקוח בחצי השנה האחרונה. כך למשל לקוח שמבצע בכרטיס האשראי רכישות עד 1,500 שקל בחודש בממוצע, יוכל לבחור 10 רשתות למשך חצי שנה, לקוח שרוכש ב-1,500-3,000 שקל יכול לבחור 15 רשתות ולקוח שרוכש בממוצע ב-3,000-5,000 שקל יבחר 20 רשתות. מדי חצי שנה יוכל הלקוח לשנות את תמהיל הרשתות שבחר. המהלך יכלול את כרטיסי ויזה כאל ומאסטרקארד. דיינרס לא ישתתף בשיטה החדשה ועבורו מפתחת כאל שיטת תגמול שונה.

 

"כיום על כל 25 שקל מקבל הצרכן נקודה אחת. המשמעות היא שעל כל 1,000 שקל הוא צובר הנחה של 40 אגורות", אמר צ'צ'יק. "זה מעט מדי. אנחנו אומרים שהשיטה לא עובדת יותר. למדנו, בדקנו והחלטנו לשנות את השיטה. על פי השיטה החדשה, לקוח שיקנה ב-1,000 שקל יקבל הנחה של 7% בממוצע ויחסוך 70 שקל וזאת לעומת 1.30 שקלים בשיטת הנקודות". 

 

כל לקוח שיצטרף לשיטה החדשה יפסיק לצבור נקודות. יחד עם זאת, חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ימשיכו לקבל נקודות טיסה. את הנקודות הישנות יוכלו הלקוחות לממש עד סוף 2008 באמצעות מבצעים שתציע החברה, עם הרשתות עימן חתמה על הסדר.

 

המהלך יגובה בקמפיין פרסום בכיכובו של שי אביבי (עוד יוצא החמישיה הקאמרית שמצטרף לקרן מור שמובילה את הקמפיין של חברת האשראי המתחרה לאומי קארד - א.י.). אביבי מתנצל בפני הלקוחות בקמפיין ומבקש סליחה על השיטה הקודמת. "זה אומץ גדול להגיד שמה שעשינו עד עכשיו לא היה טוב", אומר ארז פז, סמנכ"ל השיווק. "אנחנו מבקשים מהצרכן סליחה ומזמינים אותו לראות עולם חדש".

 

המתחרים: ויזה לא נתנה ללקוח אופציה לממש נקודות

בענף האשראי לא מתרשמים מהמהלך של כאל. בכיר בענף אמר ל-ynet, "מי שלא תמך שיטת הנקודות בשלוש השנים האחרונות, שלא יספר כעת כי השיטה לא עובדת. ויזה כאל רק הרעה את מצב הנקודות אל מול הלקוחות שלה ולכן הם לא השתמשו בהם ולבסוף היא ביטלה את השיטה. כאשר אתה נותן ללקוח אופציה לממש את הנקודות, הוא משתמש בה.

 

"הם עושים את המהלך כדי לחסוך כסף ועוטפים אותו בעטיפה יפה. 95% מהלקוחות לא ישתמשו בשיטה והם יממנו את ה-5% שיממשו את התוכנית. התוכנית הזו לא הולכת עם הלקוחות קדימה אלא רק אחורה".

 

עוד הוסיף הבכיר, "הרשתות שעימן בחרה החברה לעבוד אינן רשתות מובילות בתחומן, ונתח ההוצאה של כל הרשתות ביחד בקניות צרכנים מגיע אולי ל-1%. צומת ספרים היא השנייה בתחומה, פתאל השלישית בקטגוריה, למטייל זה גוף קטן וארקיע גם אינה חברה מובילה. כמה אנשים הולכים למוזיאון המדע בחיפה או נכנסים מדי חודש לבלוקבאסטר? מדובר ברשתות מהשורה השנייה והשלישית בהוצאה של לקוח".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שי אביבי. מצטרף לקרן מור בקמפיין לחברת אשראי
מומלצים