American Airlines תובעת את גוגל בגלל מודעות טקסט
חברת התעופה טוענת כי גוגל מכרה את שמה למתחרות כמילת מפתח לפרסומות בשירות Adsense. "חברות אחרות תופסות טרמפ בגוגל על המותג שלנו", היא טוענת
שורה של תביעות בעניין זה הוגשו נגד גוגל בארה"ב ומחוצה לה, בהם תביעה של חברה לביטוח רכב, GEICO - בה גוגל זכתה. תביעה נוספת, של חברה מקליפורניה בשם American Blinds And Wallpapers, עדיין מתבררת.
על פי התביעה של American Airlines, שהוגשה ביום ה' האחרון בבית המשפט המחוזי שבצפון טקסס, גוגל הפרה סימן מסחרי לאחר שמכרה מכירת מילות חיפוש כמו "American Airlines" ו-"aa.com" (כתובת אתר האינטרנט של חברת התעופה) לחברות מתחרות.
כאשר גולשים חיפשו את המילים בגוגל, הוצגו בפניהם הפרסומות של המתחרה. חברת התעופה טוענת כי גוגל מכרה שלא כדין את הזכות להשתמש ב"מילים, מונחים או ביטויים שדומים במידה מבלבלת לסימנים המסחריים של החברה".
"חברות אחרות מנסות לתפוס טרמפ על המותג אמריקן איירליינז באמצעות הטכנולוגיה של גוגל", נכתב בתביעה.
גוגל, בתגובה, טוענת כי פעילותה לגיטימית. "אנו בטוחים שמדיניות הסמלים המסחריים שלנו יוצרת איזון סביר בין האינטרסים של בעלי הסמל המסחרי לבין מתן אפשרות בחירה לצרכן, והעמדה שלנו קיבלה חיזוק בתביעות קודמות", מסרה גוגל בהצהרה.
American Airlines לא דורשת שגוגל תפסיק לתת קישורים למתחרות בתוצאות החיפוש לשמה, אך תובעת כי גוגל תפסיק למכור את השם כמילת מפתח למודעות הטקסט.
בישראל: גוגל חתמה על פשרה
גוגל התמודדה עם האשמות דומות גם בארץ: הגרפולוגית הידועה חנה קורן תבעה את גוגל העולמית ואת חברת סלע גרופ הישראלית, בטענה כי שחיפוש בגוגל של הביטוי 'חנה קורן', הוביל לקישורים ממומנים של סלע, המתחרה - תביעה שהסתיימה בהסכם פשרה סודי.
אך בתביעה של רשת האופנה "קרייזי ליין", שפירסמה בגוגל באמצעות מילות החיפוש "מתאים לי", בית המשפט פסק לטובת "קרייזי ליין" ודחה את טענות "מתאים לי".