שתף קטע נבחר

 

בג"ץ דחה העתירה בנוגע לילדי החינוך המיוחד

העותרים דרשו להורות למשרד החינוך לאפשר שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בני 3 ו-4 בגנים רגילים. השופטים קבעו כי אין לחייב את המדינה לחרוג מהתוכנית הקיימת, בה משתלבים ילדים אלו בגנים באופן חלקי בלבד

בג"ץ דחה היום (ג') את עתירתם של ארגוני אלו"ט - האגודה הלאומית לילדים אוטיסטיים - ועמותות נוספות נגד משרד החינוך בעניין שילובם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך רגיל. העותרים ביקשו כי ילדים בגילאי 3-4 יוכלו להשתלב בחינוך הרגיל ובכך להשתפר בכל הקשור ביכולת הגופנית, השכלית, הנפשית וההתנהגותית.

 

העותרים התלוננו על כך שתוכנית השילוב של ילדים בגילאי 3 ו-4 תוגבל אך ורק ליישובים מסויימים ומהלך זה, לדבריהם, עשוי לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בילדים וביכולתם להשתלב בחברה. המדינה בתגובה, השיבה כי אינה חולקת על חשיבות שילוב הילדים במערכת החינוך הרגילה וכי מדובר בתהליך מורכב החשוב וראוי לקידום. עם זאת, טענה המדינה כי יש לעשות זאת בהליך הדרגתי והדרך ההדרגתית נובעת משיקולים תקציביים.

 

שופטי בג"ץ, בראשותו של המשנה לנשיאה, השופט אליעזר ריבלין קבעו בפסק הדין: "המדיניות שהציגה המדינה - של הליך הדרגתי - אינה סותרת את הדין ואת הזכות לחינוך. ההליך הזה מתווה את מסגרת הזכאות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. לא שוכנענו כי יש בידינו סיבה לחייב את המדינה לנקוט מדיניות אחרת מזו הנקוטה על ידה היום".

 

השופט אלייקים רובינשטיין הצטרף לפסק דינו של ריבלין, אך ציין כי "אין קולו של המשפט זהה לקול הלב. בעניין זה לא צריך שיהיה הבדל בין לבו של מי מתוכנו השופטים ללבו של שר חינוך או שר אוצר – קורא בצעקה כי שילובם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בני 3 או 4 צריך להיעשות במהירות ככל האפשר. קראתי בעיון רב את תצהירי ההורים העותרים ונחמץ לבי. אצטרף בלב כבד לחוות דעתו של חברי המשנה לנשיאה, שניתנה אף היא בלב כבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צפריר אביוב
חינוך מיוחד. צילום וארכיון
צילום: צפריר אביוב
מומלצים