אודי RS6 - חמש מאות ושמונים כ"ס!
אודי מציגה את המכונית החזקה בתולדותיה, ואחת הסדרתיות החזקות על הכביש. 580 כ"ס, 4.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ועיצוב אגרסיבי שלא מותיר מקום לספק באשר ליכולת
מירוץ החימוש ממשיך במלוא המרץ. אודי חושפת היום תמונות ופרטים רשמיים ראשונים אודות ה-RS6 אוונט, המכונית החזקה בתולדותיה. מדובר בגרסה ספורטיבית המבוססת על ה-A6 סטיישן, ומטרתה להתחרות בב.מ.וו M5 טורינג ובגרסת הסטיישן של מרצדס E63 AMG. את זה היא תעשה בעזרת כלי הנשק המוכר והברור ביותר בקטגוריה היוקרתית-ספורטיבית אליה היא נכנסת - מנוע חזק. במקרה הזה, המנוע הכי חזק, ובפער ניכר.
אודי RS6 אוונט. גרסת סדאן צפויה בעתיד הקרוב
ל-RS6 יחידת V10 בנפח 5.2 ליטר, המגיעה בבסיסה ישירות מה-S8. אלא שבניגוד לזו האחרונה, ל-RS6 יש בנוסף צמד מגדשי טורבו המזניקים את ההספק המרבי ל-580 כ"ס (ב-6,250 סל"ד), לעומת 450 כ"ס ב-S8. המומנט צמח אף הוא, מ-55 קג"מ (ב-3,500 סל"ד), ל-66.2 קג"מ ממהירות מנוע סופר נמוכה - 1,500 סל"ד.
כתוצאה מכך, עומדים הביצועים בקו אחד עם מכוניות אקזוטיות של ממש - 4.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית שתחצה בקלילות את קו ה-300, לאחר הסרת הגבלה אלקטרונית ל-250 קמ"ש. ממש לא רע למכונית שמשקלה העצמי חוצה (ב-25 ק"ג) את קו השני הטון, ומציעה נפח הטענה גדול כמצופה מסטיישן - בין 565 ל-1,660 ליטר. אגב, המשקל הגבוה - כ-140 ק"ג יותר מהמתחרות - התקבל למרות שימוש באלומיניום לחלק מהמרכב.
ה-RS6 מצוידת בתיבת שישה הילוכים אוטומטית (עם אפשרות לתפעול ידני), מעט מאכזב כאשר למתחרות יש כבר שבעה הילוכים (אוטומטית במרצדס, רובוטית לב.מ.וו). עם זאת, באודי מבטיחים כי פעולתה ויחסי ההעברה הותאמו כך שיעניקו את הביצועים הטובים ביותר שניתן. את הכוח מעבירה התיבה לכל ארבעת הגלגלים, כאשר מערכת הקוואטרו מחלקת אותו באופן לא שווה - 60% לאחור ו-40% לפנים, לטובת התנהגות ספורטיבית.
עוד יסייע ליכולת הדינמית מערך מתלים תחת השם "Dynamic Ride Control" (ר"ת DRC, בקרת נסיעה דינמית). מדובר במנגנון שליטה הידראולי בבולמים שהוצג זה מכבר באודי, המאפשר לקשר בין כל זוג בולמים מנוגדים (קדמי ימני עם אחורי שמאלי וכדומה), ולאזן את המרכב כשהכביש משובש או בפניות חדות. מי שיחפוץ בקצת יותר, יוכל להזמין גם שליטה אלקטרונית למערכת המתלים, עם שלושה מצבי כיוון - "מעט נוקשה", "מאוד נוקשה", ו"לשבור את הגב כדי לחסוך עוד עשירית שנייה בסיבוב, ככה נוקשה". אנחנו בעד.
כן נמסר כי בתוספת תשלום, ניתן יהיה לצייד את ה-RS6 בחישוקי "20 וצמיגי 275/35, במקום "19 וצמיגי 255/40. ומי שיעשה זאת, יוכל גם לרכוש בלמי דיסק קרמיים העמידים יותר בבלימות חזקות וממהירות גבוהה. עוד ברשימת האופציות: שני גלגלי הגה לבחירה (אחד מהם שטוח בחלקו התחתון) עם שליטה על תיבת ההילוכים, יחידות תאורה מתכווננות לפי כיוון הנסיעה ושלושה גווני מרכב הייחודיים ל-RS6.
שיווק המכונית באירופה צפוי להתחיל באפריל 2008, לא לפני שתוצג לעיני הקהל בתערוכת פרנקפורט הקרובה.
המפלצת | אודי RS6 אוונט | ב.מ.וו M5 טורינג | מרצדס E63 AMG אסטייט |
מנוע |
V10 עם 40 שסתומים ו-2 מגדשי טורבו |
V10 עם 40 שסתומים | V8 עם 32 שסתומים |
נפח / סוג דלק | 5,204 סמ"ק / בנזין | 4,999 סמ"ק / בנזין | 6,208 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי / סל"ד | 580 כ"ס / 6,250 | 507 כ"ס / 7,750 | 514 כ"ס / 6,800 |
מומנט מרבי / סל"ד | 66.2 קג"מ / 1,500 | 53 קג"מ / 6,100 | 64.2 קג"מ / 5,200 |
הנעה / תיבת הילוכים | כפולה / אוטומטית, 6 הילוכים | אחורית / רובוטית, 7 הילוכים | אחורית / אוטומטית, 7 הילוכים |
מרכב | חמש דלתות, סטיישן | חמש דלתות, סטיישן | חמש דלתות, סטיישן |
צמיגים | 275/35 וחישוקי "20 | 255/40 ו-285/35 מאחור עם "19 | 245/40 ו-265/35 מאחור עם "18 |
משקל | 2025 ק"ג | 1,880 ק"ג | 1,880 ק"ג |
נפח תא מטען | 565 ליטר | 500 ליטר | 690 ליטר |
100-0 קמ"ש | 4.6 שניות | 4.8 שניות | 4.6 שניות |
מהירות מרבית | 250 קמ"ש | 250 קמ"ש | 250 קמ"ש |
תצרוכת דלק | 7.2 ק"מ לליטר | 6.7 ק"מ לליטר | 6.9 ק"מ לליטר |
מחיר | לא בישראל | לא בישראל | לא בישראל |