הפחתה דרסטית במחירי ה-Zune וה-iPhone
מעתה ה-Zune יעלה 199 במקום 250 דולר. ה-iPhone יעלה 399 דולר, וישווק בנפח של 8 גיגה בייט בלבד
בבלוג הרשמי של מפתחי ה-Zune טוענים כי ההחלטה על הקיצוץ במחיר של המכשיר בנפח 30 גיגה התקבלה כבר לפני מספר חודשים.
עם זאת, ההודעה נמסרה ב-4 בספטמבר, יומיים לפני ארוע חגיגי בסן פרנסיסקו בו השיקה אפל נגני iPod חדשים (המתחרה הישירה של מיקרוסופט בקטגוריה זו).
עם תג המחיר הקודם, ה-Zune, שהושק רשמית בנובמבר 2006 ואינו מיובא על-ידי מיקרוסופט לישראל, נמכר אך לא הצליח לנגוס משמעותית ברווחי אפל - נתח השוק שלו עומד על 3 אחוז מכלל נגני ה-MP3 הנרכשים בארה"ב, לעומת 71 האחוזים של iPod.
מיקרוסופט כמובן לא מנמקת את ההנחה בנתוני מכירות
נמוכים, אלא ב"מחזור החיים הטבעי של המוצר".
אפל, לעומת זאת, בחרה להוריד את מחירו של הגאדג'ט המדובר iPhone ב-200 דולר, מ-599 ל-399 דולר - שהם כ-30 אחוז ממחירו, כמה חודשים אחרי ההשקה בלבד. סטיב ג'ובס נימק את את ההחלטה בכוונת החברה למכור מה שיותר מכשירים בחגים המתקרבים.
אנליסטים טוענים כי זו לא הפעם הראשונה שאפל משיקה מוצר במחיר יקר יחסית, לטובת חובבי הגאדג'טים והמאמצים המוקדמים, ואז מורידה את המחיר זמן קצר לאחר מכן, כדי להצליח לשווקו גם לכלל האוכלוסייה.