שתף קטע נבחר

 

יאהו רוכשת את שירות המייל Zimbra

ענקית האינטרנט רוכשת את חברת Zimbra, שמציעה שירות דואר אלקטרוני לארגונים, תמורת 350 מיליון דולר. האם יאהו תצליח בעזרתה לעקוף את Exchange של מיקרוסופט?

יאהו הודיעה אתמול כי היא רוכשת את שירות האימייל Zimbra, ב-350 מיליון דולר (הסכום כולו מועבר במזומן), בתקווה להקים לחיים את המותג הדוהה לאחרונה שלה.

 

ההודעה על הרכישה, ששוחררה אתמול (יום ב'), מייצגת את ההוצאה הכספית המשמעותית השנייה של ענקית האינטרנט

הוותיקה יאהו החודש, עם היכנסו של המייסד המשותף ג'רי יאנג לתפקיד המנכ"ל (במקום טרי סמל הפורש), שמנסה להפיח חיים בחברה, השרוייה במשבר מתמשך. ההוצאה הקודמת הייתה רכישה של חברת פרסום בשם BlueLithium.

 

Zimbra היא חברה קליפורנית המתמחה בשיווק תוכנת דואר אלקטרוני ושירות איחסון מייל לעסקים, אוניברסיטאות וספקי אינטרנט. מיקרוסופט משווקת לשוק זה פלטפורמה דומה בשם Exchange. גוגל נכנסה לתחום מוקדם יותר השנה, כשהחלה להציע מייל לעסקים כחלק מחבילת תוכנה, שעולה 50 דולר לשנה.

 

"הניחוש שלי היא שמדובר, לפחות חלקית, בתגובה למהלך של גוגל", אומר האנליסט דייויד פריס. בין הלקוחות של Zimbra אפשר למנות כמה חברות גדולות, כמו חברת התקשורת וספקית האינטרנט Comcast, ומוסדות חינוך כמו ג'ורג'יה טק, ואוניברסיטת UCLA.

 

Zimbra נוסדה ב-2003 ומעסיקה יותר מ-100 עובדים. המנכ"ל והמייסד, סטיש דרמרג', מתכנן להישאר ביאהו כשהעיסקה תיסגר ברבעון הרביעי של השנה. גורל המותג Zimbra לא נקבע - ייתכן כי יאהו תשתמש בטכנולוגיה של החברה, אך תטביע עליה את המותג שלה עצמה. התכונות של Zimbra יכולות להשתלב גם בשירות הדואר החינמי של יאהו, ללא הגבלת נפח, שיאהו מציעה ללקוחותיה הפרטיים.

 

Zimbra לא חושפת את נתוני ההכנסות שלה, אבל פריס מעריך כי היקף ההכנסות השנתי של החברה נע בין 10 ל-20 מיליון דולר - מה שמרמז כי יאהו שילמה תמורת החברה מחיר מופרז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים