שתף קטע נבחר

כך עובדים עליכם במוסך

זכרו היטב: כאשר אתם מכניסים את רכבכם לטיפול, גם אם מדובר במוסך מורשה של היבואן, בדקו טוב-טוב את החשבון. כרגיל, יש לנו סיפור מצוין לספר לכם...

הפעם מדובר ב-י.ע, שהכניס את המאזדה שלו לטיפול תקופתי ‭150)‬ אלף ק"מ) במוסך מורשה של היבואנית, דלק מוטורס. אלא שכאשר קיבל את החשבון, חשכו עיניו: השורה התחתונה אמרה ‭1,170‬ שקל, כולל חיוב נפרד של החלפת מסנן דלק ‭132)‬ שקל‭,(‬ ותוסף יקר - 99 שקל - לניקוי מערכת הזרקה, מבלי לקבל אישור לכך. 

 

אלא שהסברי המוסך לא נראו לו, והוא פנה בתלונה נגד המוסך למשרד התחבורה, שביקש בתורו הבהרות. המוסך הסביר כי הטיפול ברכב נעשה לפי שעתון יצרן הרכב, הקובע כמה זמן עבודה נדרש לכל פעולה וטיפול, ולפי מחיר של 220 שקל לשעה (לא כולל מע"מ) לשעת עבודה. מחירי החלפים ומועדי החלפת המסננים, כך הסביר המוסך, נקבעו על-ידי היבואן. על פניו נראה כי בכך יסתיימו טענותיו של י' למוסך.


תמיד תבדקו את החשבונית (צילום ארכיון)

 

אלא שהתשובה לא סיפקה אותו. לאחר שקיבל את התשובה האמורה ממשרד התחבורה, פנה י' גם למועצה לצרכנות. זו האחרונה הפנתה את השאלה למרכז השירות של דלק מוטורס. כאן הדגישו דווקא כי כל מוסך קובע לעצמו את תעריף שעת העבודה. מלבד זאת הסתבר כי בחשבון בכל זאת נעשה ניסיון בשיטת "מצליח".‬ מרכיב העבודה של החלפת מסנן הדלק כלול למשל בשעתון הטיפול אותו עברה המכונית של י', ואין כמובן לחייבו בנפרד.

 

"הנחינו את המוסך לזכות את הלקוח בעבור מרכיב העבודה של מסנן הדלק", נאמר בתשובת דלק מוטורס למועצה. עוד הובהר שם כי "באופן כללי, לגבי כל פעולה שאינה נכללת במסגרת הטיפול לפי הוראות היצרן, על המוסך לקבל אישור נקודתי מהלקוח. משום שהמוסך לא עידכן מראש על התוסף בו השתמש, הלקוח זכאי לקבל החזר גם כאן".

 

אז בפעם הבאה כדאי שתבדקו את ההתאמה בין מה שכתוב בספר הרכב לגבי הטיפולים השוטפים, לבין מה שחייבו אתכם במוסך. בכל מקרה, אל תסמכו באופן עיוור על החשבונית שהוגשה לכם.


פורסם לראשונה 28/09/2007 03:13

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
לא לסמוך על החשבונית
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים