"טיב טעם" שולפת שפן: בלוג נגד כלבוטק
איך נלחמים ברפי גינת? פותחים בלוג. חברת "טיב טעם" פתחה השבוע בלוג, בו היא מגוללת את גירסתה לפרשה החדשה
רשת חנויות המזון "טיב טעם" מרחיבה את המערכה על דעת הקהל מול תוכנית הצרכנות "כלבוטק" גם לאינטרנט. החברה פתחה לאחרונה בלוג בו היא מוסרת את גירסתה לפרשה האחרונה שהעלתה אותה לכותרות, באור לא מחמיא, ומציגה הסברים של בכירי החברה ומסמכים שונים. קישור לבלוג מופיע במקום בולט בעמוד הראשי באתר החברה.
"טיב טעם" הודיעה לאחרונה לבורסה - כי התחקיר בעניינה אשר שידורו צפוי ב-"כלבוטק", הוא פרי יוזמה של עובדים לשעבר, אשר מעוניינים להתנקם ברשת.
לטענת החברה, האחרונים זימנו תחקירן של "כלבוטק" למפעל המזון של "טיב טעם" בבת חפר, וביימו בפניו סצנה אשר בה נראים במפעל חתולים המסתובבים בין עופות המיועדים לייצור, ואף טועמים מהם. בשבוע שעבר פנו עורכי הדין של הרשת למערכת "כלבוטק", ודרשו לקבל לידיהם את קלטות הווידאו המתעדות את האירועים. כלבוטק סירבו למסור לידיהם את הקלטות.
בבלוג, המופעל על ידי חברת יחסי הציבור המקוונים Blink, מנהלת "טיב-טעם" מאמץ הסברתי כדי לסתור את הטענות של "כלבוטק". בפרסום הראשון נכתבה “הצהרת כוונות”:
“אנו מתכוונים להיאבק בכל אמצעי העומד לרשותנו על מנת להציג את האמת. מטבע הדברים אין לנו את הכוח העומד לרשות כלבוטק באמצעות הפלטפורמה של ערוץ 2... מנגד אנו נעמיד את הבלוג הזה כמדיה בה נוכל לדבר אתכם באופן ישיר ופתוח”, נכתב באתר.
במקביל, פתחה "טיב טעם" גם חשבון באתר שיתוף התמונות Flickr, והעלתה תמונות של המפעל. לא ברור מה מקווה "טיב טעם" להשיג בכך, שכן אין בתמונות האלה כדי להפריך את ממצאי התחקיר.
כלבוטק: "טענות משוללות כל יסוד"
השימוש בבלוגים ארגוניים לצורך קמפיינים צרכניים וקידום אינטרסים מסחריים נפוץ בחו"ל, במיוחד בארצות הברית. אך התרבות הזו פחות מפותחת בישראל. חלק מהחברות, בעיקר אלה הקשורות לתחומי המחשבים והאינטרנט אכן מנהלות בלוגים כאלה, שבהם כותבים עובדי החברה הגיגים שונים. אך דומה שבתחומי עיסוק אחרים בארץ – הבלוגים הארגוניים פחות נפוצים.גולן יוכפז, עורך "כלבוטק" מסר בתגובה: “כלבוטק ממשיכה לטעון רק דבר אחד: טענות טיב טעם משוללות כל יסוד, ואת דברנו נאמר רק במקום אחד: מעל מסך הטלוויזיה".
קטעי קישור - לבלוג המלא