גם דצ'יה ירוקה: לוגאן eco2
רנו מציגה גרסה ידידותית לסביבה ללוגאן, הדגם שפותח ומשווק היטב בעיקר תודות לתג-מחירו המאוד נמוך. הבשורה: תצרוכת דלק ורמת זיהום נמוכות במיוחד
רנו הציגה גרסה ידידותית לסביבה ללוגאן, המכונית העממית ביותר בהיצע של הצרפתים. הלוגאן מיוצרת במפעל דצ'יה ברומניה, ומשווקת במרבית השווקים תחת השם רנו. גם הגרסה החדשה, שמוגדרת בינתיים כמכונית תצוגה, נושאת את סמל היצרנית הצרפתית.
- רנו לא לבד: יצרניות הרכב חושבות ירוק
רנו לוגאן eco2
ומה הבשורה?
הלוגאן הידידותית, שמכונה "eco2", על שם תוכנית הפחתת זיהום האוויר של רנו, מצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר, המספק 85 כ"ס. יחידת כוח זו עברה שדרוגים שונים, בהם שינויים בבוכנות ובמערכת ההזרקה, במטרה לשפר את יעילות תהליך הבעירה, וכתוצאה מכך להפחית את תצרוכת הדלק והזיהום.
יחד עם תיבת הילוכים ידנית בעלת יחסי העברה שונים אף הם, מסוגלת הלוגאן לתוצאה של למעלה מ-26 ק"מ לכל ליטר סולר, יחד עם פליטת CO2 (פחמן דו-חמצני) נמוכה במיוחד של 97 גרם לק"מ. כדי להכניס דברים לפרופורציה, טויוטה פריוס - מכונית כלאיים מתוחכמת ויקרה משמעותית - פולטת 104 גרם מהתרכובת המזהמת.
לנתונים הללו אחראים גם שיפורים לזרימת האוויר סביב המכונית. ללוגאן eco2 יש ספויילר קדמי ואחורי, מסיטי רוח ושינויים קלים נוספים, שגרמו לכך שמקדם הגרר צנח מ-0.36 (Cd), ל-0.29 בלבד. צמיגים "ירוקים", כלומר נמוכי התנגדות, מסייעים אף הם לנושא. בנוסף לכל אלה, מצהירה רנו כי בלוגאן ניתן למצוא לא פחות מ-8% של פלסטיק ממוחזר, וכי בסוף חייה היא מאפשרת מיחזור של 95% מחלקיה.
זיהום האוויר הופחת תודות לשיפורים למנוע ולאווירודינמיות
הלוגאן eco2 הוצגה לקראת תחרות איכות סביבה שתקיים בנובמבר הקרוב בסין על-ידי חברת הצמיגים מישלן. בשלב זה לא ידוע אם ומתי תיוצר, אך הסיכויים שזה אכן יקרה - ובקרוב - גבוהים למדי. כל זאת במסגרת תוכנית איכות הסביבה המוכרת של רנו המכונה eco2, במסגרתה התחייבה היצרנית בין היתר להפחתת זיהום מסוג פחמן דו-חמצני לרמה ממוצעת של 140 גרם ומטה.
הבהרה: שם המכונית הוא eco2 ולא co2, כפי שפרסמנו בתחילה