שתף קטע נבחר

למכירה: פורד פוקוס ללא מספר שלדה

חברת אלבר מכרה מכונית משומשת ללא כל מספר שלדה, ובמכון הבדיקה קבעו כי הרכב עבר תאונת שלדה משמעותית או נגנב. אלבר הכחישה את הטענות, ביקשה מהרוכש שלא יפנה למשטרה והבהירה כי מדובר ב"תקלת יצרן"

מקרה מוזר קרה לחיים הלפרין. במאי האחרון רכש פורד פוקוס מחברת הליסינג אלבר, לאחר שהוצג לו דו"ח בדיקה שנערך על-ידי מכון הבדיקה קומפיוטסט, ובו נרשם כי הרכב תקין. הלפרין שילם ‭75,800‬ שקל, ויצא שמח ומאושר לביתו. כעבר זמן קצר ביקש להתקין ברכבו דיבורית. המתקין הראה לו שמספר השלדה של הרכב אינו מוטבע במקום הרגיל בפוקוס. הלפרין התקשר למנכ"ל אלבר איציק תורג'מן, אותו הוא מכיר אישית, וזה יעץ לו לפנות למכון בדיקה מורשה. המכון קבע: "לברר מקוריות מספר השלדה במשרד הרישוי‭."‬

 

הלפרין פנה לאלבר שוב ושוב, אבל דבר לא זז. לבסוף הגיע מועד הטסט השנתי של המכונית, בו נכשל בהיעדר מספר שלדה. כעת פנה הלפרין לעו"ד חיים קרבר, שכתב לאלבר: "במכון הרישוי הוסבר למרשי כי ככל הנראה הרכב עבר תאונת שלדה משמעותית, או שנגנב, וכשנמצא שוב הוטבע עליו מספר השלדה בשנית. כך או כך, הרכב שנמסר למרשי אינו תואם את הרכב שהובטח לו". אגב, במכון אמרו להלפרין שעליו לגשת עם הרכב למשטרה, על-מנת לברר אם אין מדובר ברכב גנוב, ופירוש הדבר שהרכב היה מורד מהכביש עד לסיום הבירור.

 

כאן החליטו הלפרין וקרבר לפנות אלינו. אנו פנינו לאלבר, ואז לפתע החלו העניינים להתגלגל. אלבר ביקשו מהלפרין שלא יעביר את הרכב למשטרה אלא אליהם, והבטיחו לספק לו רכב חילופי. מנכ"ל אלבר אמר לנו כי החברה נכשלה בטיפול במקרה, אך התעקש שאין כל בעיה ברכב.

 

מאלבר נמסר: "המכונית נרכשה ישירות מהיבואן ובמהלך כל התקופה בה הייתה ברשות אלבר, לא עברה תאונה מהותית או נגנבה. מכונים חיצוניים שעשו לה בדיקת רישוי, ואחר כך בדיקה לפני קנייה, לא מצאו פגם כלשהו בשלדה. מר הלפרין חתם לנו כי בדק את הרכב, וכי הוא מוותר על כל טענות כלפי אלבר. תקלה במיקום מספר השלדה עלולה לקרות בפס היצור אחת ל־‭400,000‬ רכבים. בשל נדירותה, ולמרות שהפגם עשוי להיגרם מתקלה של היבואן או במעשיו של מר הלפרין, החלטנו לבדוק בעצמנו את הנושא.

 

מדלק מוטורס נמסר כי טרם פנו אליהם בנושא.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים