שתף קטע נבחר

המכונית המקולקלת של ניו-קופל

את המכונית שקנתה לקוחה מחברת הליסינג ניו-קופל, לא ניתן לתקן. למרות זאת, החברה אינה מוכנה לקחת אותה בחזרה

מה עושים כאשר מקבלים מוצר פגום? לפי החוק, ניתן להחזירו לבית העסק ואף לקבל החזר כספי, בהתאם למדיניות ההחזרות של המקום. זה יכול לקרות עם מוצר מזון, עם זוג מכנסיים או עם מכשיר חשמלי, אך לקארין מתל אביב זה קרה עם מכונית.

 

צרות בגולף

קארין רכשה לפני כשנה מחברת הליסינג ניו-קופל, מכונית מסוג פולקסווגן גולף משומשת‬ תמורת סכום של 74 אלף שקל. למרבה הצער, תוך חודש ממועד רכישת הרכב, החלו בעיות במערכת הקירור של הרכב, שהתחמם שוב ושוב תוך כדי נסיעה. מכיוון שניו-קופל נותנת אחריות של שנה על הרכב, חזרה קארין לחברה. זו שלחה את הרכב כמה פעמים למוסך, וניסתה לתקן אותו.

 

"פעם החליפו את המצנן (רדיאטור), ושלוש פעמים את מכל עיבוי המים" סיפרה קארין. "ארבע פעמים נאלצתי לגרור את הרכב, להשתמש ברכב שכור לנסיעות ארוכות ולסבול מהרבה עצבים וכאב לב. המכונית הייתה במוסך אינספור פעמים, ולי נגרמו נזקים כבדים‭."‬ בסופו של דבר התייאשה קארין, ודרשה מהחברה שתיקח את הגולף ותחזיר את הכסף.

 

מוכנים לשלם, אבל פחות

אלא שכאן ציפתה לה הפתעה. ניו-קופל הודיעה כי היא מוכנה לרכוש את הרכב בחזרה, אך רק בהתחשב בירידת הערך שעבר במהלך השנה. המשמעות היא הפסד של 10,000 שקל. זאת ועוד. בניו-קופל הודיעו כי יסכימו לשלם את הסכום, אך ורק במסגרת עסקת רכישת מכונית אחרת מהחברה. במילים אחרות, לא לקיחת אחריות ולא פיצוי כלשהו, אלא התייחסות כמו לכל לקוח.

 

קארין דחתה את הצעת ההסדר, והחליטה להגיש תביעה נגד החברה. "למרות שעד שהתביעה תתברר יעבור זמן רב והמכונית תעמוד ללא שימוש, לא אוותר. החברה הבטיחה לתקן את הרכב, אך לא עמדה בהבטחתה. לכן עליה לשאת בתוצאות. אין לי כל כוונה לרכוש מכונית אחרת בחברה הזו, ולכן אדרוש את ביטול העסקה בבית המשפט, כמו שמאפשר החוק במקרה של קבלת מוצר לא תקין". ‬

 

תגובת ניו-קופל

חברת הליסינג הגיבה לדברים מבלי להכחיש כי לא הצליחה לתקן את הרכב, כולל במוסך המורשה של היבואן. אך יחד עם זאת טוענים שם כי "במהלך השנה בה היה הרכב בשימוש הלקוחה הוא גמע כ־‭10,000‬ ק"מ, לכן ערכו ירד‭."‬ עוד נטען כי "החברה פעלה מעבר לאחריותה על-מנת להציע פתרון ללקוחה, כולל תשלום כל ההוצאות עבור תיקון התקלה של התחממות הרכב, שיח שוטף עם הלקוחה, והצעת כל רכב אחר ממלאי החברה במחיר מחירון עדכני‭."‬ עוד אמרו בניו-קופל כי "דרישת הלקוחה לקבל החזר כספי תמוהה ביותר, לאור העובדה שהחברה שילמה עבור כל התיקונים, שהסתכמו בכ־‭5,000‬ שקל‭."‬

 

נראה שאת המחלוקת הזו, שעומדת היום כבר על 11 אלף שקל והרבה אמוציות, יצטרך בית המשפט לפתור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים