שתף קטע נבחר

העיר המסוכנת בחורף: תל-אביב

לקראת חודשי החורף הקרובים, מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נתוני תאונות קטלניות בערים. וגם, מודיעה כי היא מתכוונת לוותר על קמפיינים מפחידים, ולהקים מנהלת חורף לאומית

החורף מגיע - סכנה בערים הגדולות. לא פחות מ-55 תאונות דרכים קטלניות (עם הרוגים) אירעו בתל-אביב בחודשי החורף של השנתיים הקודמות. נתון שמזכה אותה בתואר המפוקפק של "העיר המסוכנת בישראל". כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ה') הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. יש לזכור כי נפח התנועה בתל-אביב הוא הגדול בישראל, ומדי יום נכנסים לשטחה מאות אלפי כלי רכב.

 

במקום השני בטבלת הערים המסוכנות ניצבת ירושלים, עם נפח תעבורה נמוך משמעותית אך עם תנאים טופוגרפיים ואקלימיים קשים בהרבה. בעיר הבירה נרשמו אשתקד 48 תאונות קטלניות, עלייה של למעלה מ-10% בהשוואה לנתוני חורף 2005/6. במקום השלישי חיפה, עם 34 תאונות קטלניות המבטאות ירידה חדה של כמעט 20% לעומת חורף 2005/6.

 

את הנתונים מפרסמת היום הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לרגל השקת תוכנית עבודה חדשה לחודשי החורף, שתכלול טיפול בתשתיות, פעילות אכיפה מוגברת, וכן קמפיין הסברתי

הערים המסוכנות: תאונות קטלניות
  חורף 2005/6 חורף 2006/7
תל אביב 55 55
ירושלים 43 48
חיפה 42 34
אשדוד 16 17
באר שבע 14 17
פתח תקווה 11 14
אשקלון 15 10
ראשון לציון 11 9
חולון 9 9
נתניה 9 9
רמת גן 9 9
חדרה 12 7

 נרחב.

 

בשיחה עם ynet הסביר היום יאיר דורי, מנכ"ל הרשות החדש, כי במסגרת תוכנית העבודה לחורף, יידרשו הרשויות המקומיות לטפל בנקודות תורפה בטיחותיות: "כל רשות מקומית תצטרך לבדוק את התשתיות בשטחה, ולטפל בבעיות כמו ניקוז, תאורה, חסימות של שדה ראייה, תמרור ועוד. הטיפול ייתן דגש לבעיות הולכי הרגל, שחשופים לסכנה מוגברת בשטחי הערים".

 

בנוסף, דורי מציין כי הרשות נפגשה גם עם הגורמים האחראים על המרחב הבינעירוני - כמו מע"צ, חברת נתיבי איילון, כביש 6 - וביחד הוכנה תוכנית לטיפול בנקודות תורפה בכבישים ובצמתים מסוכנים. עם זאת, יש לציין כי הפעילות בכבישים הבינעירוניים תתמקד בשילוט של קטעים בעייתיים, ולא בטיפול לתיקון הכשלים עצמם.

 

במסגרת פעילות האכיפה בחורף הקרוב, מתוכננת פריסה נרחבת של כוחות משטרה בכבישים ובצמתים מסוכנים. דורי: "מטרת הפריסה היא לטפל במקומות שיש בהם סכנה ממשית, ולא לעמוד בשולי הכבישים. הגענו להסכמה עם מפקד אגף התנועה כי בתוך כשלושה שבועות ייכנסו לתפקידם סטודנטים שעברו הכשרה מיוחדת, ובכך תהיה תוספת של עשרות ניידות לפעילות האכיפה של המשטרה". בנוסף, דורי אומר כי במפגשי שוטר-אזרח, כמו למשל לצורך בדיקת רישיונות, יונחו השוטרים לבדוק מערכות רכב כמו מגבים, אורות וצמיגים.

 

בהיבט ההסברתי, נושא דורי בשורה חשובה: "האוריינטציה של קמפיין ההסברה היא לעורר את האזרחים לקחת אחריות, ופחות להפחיד אותם. מחקרים מראים שהקהל נחסם מהר מאוד בפני הפחדה - זה אולי טוב לפרק זמן קצר, אבל אנחנו רוצים שינוי מתמשך, לכל חודשי החורף". ולכן, הרשות בוחרת בהסברה שתהיה יותר מקצועית.

 

דורי מפרט: "נסביר למשל שהמהירות משפיעה על מרחק הבלימה, ובחורף המרחק הזה מתארך". בכך, משנה הרשות את הטון ההסברתי שאפיין אותה בשנה האחרונה, שהתבסס בעיקרו על קמפיינים של הפחדה. דורי מציין כי במסגרת הקמפיין, תתייחס הרשות גם למגזרים הדורשים הסברה ייעודית, כמו למשל המגזר הערבי, חרדים ועולים חדשים.

 

צעד נוסף עליו הוחלט ברשות הוא הקמת "מנהלת חורף לאומית", שתרכז את פעילות כל הגופים העוסקים בבטיחות בדרכים. ביום ראשון הקרוב, יציג דורי את תוכנית הפעולה החדשה לשר התחבורה, שאול מופז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חורף: סכנה מוגברת להולכי רגל בערים
צילום: אפי שריר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים