דודג' וייפר בגרסה קיצונית במיוחד
מוכנים לוותר על רדיו, בידוד רעשים וערכת ניפוח לצמיגים? תמורת פחות מ-100,000 דולר תוכלו לרכוש את הווייפר הקיצונית ביותר של דודג', כולל 600 כ"ס
יותר מדי כוח זה אף פעם לא מספיק. אם הספקתם לשכוח את המשפט הזה, הווייפר החדשה של דודג' תסייע לכם להיזכר. מכונית העל האמריקנית מציעה מנוע V10 בנפח 8.4 ליטר, שמייצר 600 כ"ס ו-77.4 קג"מ, מספיק בשביל לשגר אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כארבע שניות, ולמהירות מרבית מסחררת של 306 קמ"ש. ועכשיו, היא זמינה בגרסה קלת משקל וקיצונית עוד יותר...
תחת השם ACR, ראשי תיבות של American Club Racer, מציגים בקרייזלר גרסה מיוחדת לווייפר. שימוש בסיבי פחם, מערך מתלים קל יותר ושינויים נוספים, הובילו להפחתה של 18 ק"ג במשקל הכללי. מי שיחפוץ בהפחתת משקל נוספת, יוכל לבקש שהווייפר שלו תגיע בלי רדיו, בידוד רעשים לתא המנוע, שטיח מטען וערכת ניפוח צמיגים - ולחסוך כך 18 ק"ג נוספים. הגרסה החדשה לא זוכה לתוספת כוח, ובקרייזלר לא מציינים האם יש שיפור בביצועים. אבל אנחנו מוכנים להסתפק גם בנתונים המקוריים.
בכל מקרה, במסגרת המהדורה המיוחדת, תציע הווייפר גם מערך מתלים משודרג (קויל-אוברים של KW, בולמים מתכווננים בלי פירוק הגלגלים ומוט מייצב קדמי). זאת כדי להתאים אותה לימי מסלול ומירוצים, אם כי עדיין ניתן לנהוג בה גם בכביש ציבורי.
בנוסף לאלה, וכפי שניתן לראות בתמונות, זוכה ה-ACR בשלל עזרים אווירודינמיים - כנף אחורית עצומה ומתכווננת, מסיטי רוח מסיבי פחם ועוד. צמיגי מירוץ של מישלן משלימים את התמונה.
כמו בגרסה הרגילה, גם לווייפר ה"קלה" יש תיבת שישה הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה המעביר את הכוח לגלגלים האחוריים. מחירה יעמוד בארצות הברית על "פחות מ-100,000 דולר", או כ-400,000 שקל, והשיווק מתוכנן לרבעון השני של 2008.