שתף קטע נבחר

 

חברות סלולר יוכלו לספק לנו תכנים - רק אם נבקש

משרד התקשורת מבהיר לחברות הסלולר: לא תוכלו לספק שירותי תוכן בתשלום ללקוחות אם הם לא ביקשו זאת במפורש

משרד התקשורת הורה לחברות הסלולריות המספקות למנויים שירותי תוכן באמצעות הורדות SMS, לעשות זאת רק במידה שהמנוי ביקש זאת במפורש, ורק לאחר שלמנוי הוצגו כל הפרטים הדורשים את הסכמתו בשקיפות מלאה.

 

המשרד החליט על כך לאחר שמנויי סלולר רבים, בעיקר הורים לילדים, מתלוננים על קבלת שירות תוכן שלא נדרש מפורשות על ידם, הורוסקופ, משחקים, אהבה, היכרויות, ועוד. התלונות הם על חוסר הבהירות של שירות זה והיעדרם של פרטים כמו עלות השירות, זהות השולח, יכולת ההתנתקות מהשירות ועוד.

 

בעקבות זאת שלח מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, מכתב למנכ"לי החברות בו הבהיר את ההוראות הקבועות ברישיונן, לעניין אספקת שירותי תוכן למנויים. בהתאם לרישיון החברות הסלולריות, לא יתאפשר לחברות "לספק שירות שהמנוי לא ביקש בצורה מפורשת לקבלו". ההוראה מחייבת את בעל הרישיון "לקבל אישורו המפורש של המנוי, טרם אספקת שירות ובכלל זה גם שירות של ספק תוכן". .

 

ההבהרה אומרת למעשה כי חברות הטלפון הסלולרי יחוייבו להציג בפני המנויים בשקיפות מרבית את מהות השירות המוצע, את מקור השירות, את תדירותו (חד פעמי או מתמשך) את פרטי ספק התוכן (שמו ודרכי ההתקשרות עמו) וכן את אפשרות ביטול השירות.

 

בנוסף לכך, נודע כי משרד התקשורת מתכנן לנקוט עוד צעדים על מנת לצמצם את התופעה. בין היתר, מנויים חדשים וקיימים יצטרכו לבחור באופן מפורש אם הם רוצים להיות חסומים או פתוחים לשירותי תוכן. מנוי שלא יבחר באחת משתי האפשרויות ייחסם לשירותי תוכן. כמו כן, חובת ההוכחה שהמנוי ביקש באפן מפורש להיות פתוח לשירותי התוכן תהיה על החברה.

  

בנוסף, במידה שלקוח יתכחש לחיובים בגין שירותי תוכן, החברה תספק לו שני חשבונות נפרדים - כששירותי התוכן יופרדו משאר החיובים.  במקרה שבו מנוי יהיה חסום לשירותי תוכן, לא תתאפשר פנייה של ספק תוכן אל מכשירו של המנוי באמצעות מסרון או באמצעות אמצעי טכנולוגי אחר, גם אם עצם הפנייה לא כרוכה בתשלום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
sms. בתשלום? רק אם נבקש
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים