AOL רוכשת את ידע הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים
חברת הסטארט-אפ מכפר מל"ל פיתחה מנוע חיפוש המסוגל לנתח שאלות ובקשות, ומאפשר לגולשים לחלוק ידע שברשותם ולענות על שאלות של גולשים אחרים; בעקבות הרכישה תשאר ידע חברת בת ושלוחה עצמאית של AOL
חברת ידע (Yedda), מכפר מל"ל נרכשת על ידי ענק האינטרנט האמריקני אמריקה אונליין (AOL). החברה פיתחה מנוע חיפוש סמנטי המסוגל לנתח שאלות ובקשות. המנוע שפיתחו מזמין את הגולשים לחלוק את הידע שברשותם ולענות על שאלות באתר ידע, להבדיל משאילתות מבוססות מילות חיפוש הרווחות באתרים כמו גוגל ויאהו.
בעקבות הרכישה תשאר ידע חברת בת ושלוחה עצמאית של AOL, ותשלב את טכנולוגיית החיפוש באתרי AOL, קהילת האינטרנט הגדולה בעולם. בנוסף, תמשיך החברה ליצור שותפויות עם אתרי תוכן ומפיצים ברחבי העולם.
ידע, המעסיקה 20 עובדים במשרדיה בכפר מל"ל, גייסה מאז הקמתה לפני כשנתיים 2.5 מיליון דולר מג'נסיס פרטנרס וממשקיעים פרטיים. החברה נוסדה על ידי המנכ"ל אביחי ניסנבוים, ממקימי חברת SmarTeam שנמכרה לחברת Dassault, סמנכ"ל הטכנולוגיות יניב גולן, סמנכ"ל הפיתוח אושר פרימרמן, והיזמים דניאל ורכובסקי וערן סנדלר.
אביחי ניסנבוים: "הפלטפורמה של AOL - קהילת אינטרנט עם מעל 100 מיליוני משתמשים, צפויה להפוך את Yedda לאחד ממרכזי הידע האישי הגדולים בעולם, ולמשאב ראשון במעלה עבור גולשים המעוניינים להשתמש בידע ובניסיון של גולשים אחרים".
לאתר של ידע נרשמות מיליוני כניסות מדי חודש של גולשים ששואלים שאלה בכל פורמט שהוא ולא בסגנון של מילות מפתח. "ה-DNA של תוכן זה שאלות ותשובות", מסביר ניסנבוים.
ידע יוצרת לגולש מהן בלוג, מנתחת את השאלה - באיזה תחומי עניין ויודעת מי הגולשים שיכולים לענות תשובה. בשלב הבא מזמינים את אותם אנשים שיכולים פוטנציאלית לענות.