שתף קטע נבחר

אושר לקריאה ראשונה: נכה יוכל לנסוע בנת"צ

נכים בעלי מובלות תנועה המצריכה כסא גלגלים או אמצעי עזר אחר, יוכלו לנסוע עם רכבם בנתיב תחבורה ציבורית עירוני - כך מציע חוק חדש שאושר להצבעה בקריאה ראשונה

חוק חדש שאושר היום (ב') לקריאה ראשונה, קובע שנכים בעלי תו כחול, שניתן במקרים של מוגבלות תנועה (צורך בכסא גלגלים או אמצעי עזר אחר לתנועה), יוכלו לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) במרכזי הערים. זאת, אם לצד הנת"צ אין בנוסף נתיב תנועה רגיל.

 

את הצעת החוק הגיש חבר הכנסת יורם מרציאנו, ומטרתה לסייע לבעלי מוגבלויות לנוע במרכזי הערים. כיום, במקומות בהם התנועה מותרת רק לתחבורה ציבורית, נאלצים נכים בעלי מוגבלות תנועה להחנות את מכוניתם רחוק מיעדם, ולנוע באמצעות כסא גלגלים. מרציאנו אמר בדיון בוועדת הכלכלה, כי "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של סגירת מרכזי הערים לנסיעת רכב פרטי, והנגשתם לתחבורה ציבורית בלבד. לציבור הנכים זה מהווה מכה אנושה, ונוגד את חוק שוויון זכויות לבעלי מוגבלות".

 

במהלך הדיון שקדם לאישור החוק להצבעה בקריאה ראשונה, הוצגו בפני המשתתפים נתונים בנוגע לסוגי תו הנכה ולמספרם. לפי הנתונים, בישראל זכאים כ-5,000 בני אדם לתו נכה כחול, המציין מוגבלות בתנועה. בנוסף לכך ישנם כ-82,000 בעלי תו נכה ירוק, הכולל את יתר סוגי הנכויות. לדברי ח"כ ארדן, יו"ר הוועדה, גם בקרב בעלי התו הירוק קיימים נכים בעלי בעיות הליכה ונגישות. "לצערי, דרך חוק זה לא נוכל לתקן את הבעיה של כלל הנכים", אמר ארדן בישיבה. "הפתרון צריך להינתן ברפורמה של משרד התחבורה". ארדן הוסיף כי הוא מקווה שהצעת החוק, אותה הגדיר כ"פתח חשוב", תאיץ את הטיפול בנושא.

 

בדיון השתתפו נציגי משרד התחבורה, המשפטים והאוצר, כמו גם נציג ארגון הנכים ונציגי אגד ודן. מרבית המשתתפים הביעו תמיכה בחוק ועקרונותיו, כשהבעיה העיקרית נסובה סביב נושא קידום התחבורה הציבורית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בקרוב - הקלה למוגבלים בתנועה?
צילום: גטי אימג' בנק ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים