שתף קטע נבחר

 

מייסד Facebook מתנצל על תוכנית הפרסום הפולשנית

"עשינו עבודה גרועה", מודה מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית הפופולרית, בהתייחס למערכת הפרסומות Beacon שהואשמה בהפרת פרטיות הגולשים

מייסד הרשת החברתית Facebook, מארק צוקרברג, אמר אתמול (יום ד') כי הוא מתנצל על הטעויות במערכת הפרסום החדשה באתר והציע דרך להסירה.

 

בשבוע שעבר שינתה Facebeook את מערכת הפרסום החדשה, המכונה Beacon, כך שהשימוש בה יהיה אופציונלי. הסיבה היא תרעומת מצד המשתמשים, שלא אהבו, למשל, את העובדה שחבריהם יכולים לעיין ברשימת הקניות שלהם, וטענו כי מדובר בפגיעה בפרטיות.  

 

פרסומות במסווה של המלצות

Beacon מאפשרת למשתמש לעקוב אחרי אתרים בהם ביקרו חבריו ולקבל הודעות על מוצרים שרכשו - פרסומת שהיא גם המלצה של חבר על המוצר.

 

עד יום ד' האחרון לא יכלו המשתמשים לכבות את התכונות השנויות במחלוקת במערכת הפרסום. "עשינו עבודה גרועה כששיחררנו את המערכת, ואני מתנצל על כך", כתב צוקרברג בבלוג ב-Facebook.

 

לפי אתר Moveon.org, למעלה מ-55,000 משתמשים (מתוך 50 מיליון המשתמשים הרשומים ב-Facebook) חתמו על עצומה שכותרתה "Facebook: תפסיקי לפלוש לפרטיות שלי".

 

העצומה דרשה מ-Facebook לא לפרסם מידע אישי על הרגלי הצריכה של המשתמש ללא הסכמתו המפורשת.

המחאה גרמה ל-Facebook לשנות את המערכת כך שהמשתמש יצטרך להקליק על כפתור אישור אם הוא רוצה שהמידע על הפעולות שביצע באתרי מפרסמים יישלח לחבריו.

 

Facebook נוסדה ב-2004 כרשת חברתית לסטודנטים, ובשלב מאוחר יותר נפתחה לכלל הגולשים. מערכת הפרסום Beacon הושקה בתחילת נובמבר, בנסיון לתרגם את הפופולריות הגואה של הרשת החברתית להכנסות. צוקרברג הודה בהתנצלותו כי "נדרש לנו יותר מדי זמן לתקן את המוצר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אפשר לכבות את הפרסומות. מארק זוקרברג
צילום: איי פי
מומלצים