שתף קטע נבחר
 

בשורה לנהגים - כביש 6 מתארך

הקטע הדרומי ביותר של כביש 6, בין מחלף שורק לקריית גת, נפתח היום במעמד ראש הממשלה ושר התחבורה. בעתיד: 60 ק"מ נוספים לדרום ולצפון

לידיעת המשתמשים: כביש 6 מתארך בקטע נוסף. 600 מיליון שקל הקציבה מדינת ישראל לסלילת 23 הקילומטרים של קטע 19 בכביש 6, הנמתח בין מחלף שורק למחלף קריית גת. היום הוא נחנך במעמד ראש הממשלה, אהוד אולמרט ושר התחבורה שאול מופז.


 

 

בתכנון - 60 ק"מ לדרום ולצפון

עם פתיחתו של הקטע הנוסף, מציע כיום כביש 6 את רצועת האספלט המהירה והנוחה ביותר לנסיעה בישראל, בין מחלף עירון שבצפון למחלף קריית גת בדרום. בעוד כשישה חודשים מתוכננת פתיחתו של קטע 20, המוביל דרומה לאורך כ-12 ק"מ נוספים ממחלף קריית גת עד למחלף אחוזם.

 

התוכנית כרגע כוללת המשך עבודות לאורך כ-60 ק"מ דרומה, עד צומת הנגב, בסמוך לעיר הבה"דים המתכוננת. בכיוון צפון מתוכננים 60 ק"מ נוספים, מצומת עירון עד מחלף שלומי. לפי נתוני חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6, נוסעים היום בכביש בממוצע כ-100 אלף כלי רכב. ראוי לציין כי עד עתה לא ראתה המדינה כל הכנסה מהאגרה הנגבית בקטע המרכזי של הכביש. הסיבה לכך היא החוזה שנחתם בינה לבין מפעילת הכביש, לפיו עד שייכנס סכום השווה להשקעה הראשונית בכביש, יגיע הכסף לחברה. רק לאחר מכן, תהנה המדינה מהכנסות.

 

האזרח מממן, ויידרש לשלם?

סלילת קטע הכביש האמור - במרחב הפתוח של הנגב הצפוני - החלה עוד ב-2004. מדובר בקטע בו לא ידרש כל תשלום בשלב זה, מכיוון שאת סלילתו מימנה המדינה. זאת למרות שמשרד התחבורה הודיע לפני כחודש כי הוא מבקש לאשר גביית אגרה בגובה שני שקל לנסיעה בקטע הכביש הזה. באותה ישיבה הסביר צ'רלי סלומון, סמנכ"ל במשרד התחבורה, כי קיים מחסור תקציבי לשדרוג ואחזקת כבישי מע"צ, ולכן "יש לעודד אגרה, כדי להבטיח רמה גבוהה של כבישים". במשרד האוצר תומכים ברעיון, אך חברי כנסת בוועדת הכלכלה, כמו-גם ראשי ערים בדרום, מתנגדים לרעיון בתוקף.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים