שתף קטע נבחר
 

מתיחת פנים למרצדס SLK רודסטר

הרודסטר הקטנה, חלוצת הגג הקשיח-מתקפל של ימינו, זוכה למתיחת פנים ראשונה מזה שלוש שנים. בתפריט: 650 חלקים חדשים, בהם מנועים חסכוניים יותר

מרצדס הודיעה על מתיחת פנים ל-SLK, הרודסטר הקטנה שמציעה גג קשיח מתקפל. ה-SLK, דור שני מאז הוצג המקור ב-1996, היא חלוצת הגג הקשיח בעידן המודרני, לאחר שהוצג לפני עשרות שנים אך לא נחל הצלחה. מאז השקתה, מרבית המכוניות הפתוחות זוכות למנגנון גג קשיח, עדות לפופולריות של המנגנון היקר - אך שימושי.


 

במסגרת מתיחת הפנים, מבטיחים במרצדס 650 שינויים. רק אל תחפשו אותם בעיצוב החיצוני, משום שה-SLK נותרה נאמנה לעיצוב הדור השני, שיצא לדרך במרץ 2004. השינויים הבולטים ביותר הם בפגוש הקדמי המפוצל בחלקו התחתון, יחידות תאורה מעודכנות (ומאחור מושחרות, כמו בגרסת ה-AMG), ושינויים קלילים נוספים. תא הנוסעים ממשיך באותה רוח, עם הגה ולוח מחוונים חדשים, אפשרות לעור אדום בהשראת ה-300SL גלווינג ועוד כמה הבדלים זניחים.

 

מתחת לעור, ניתן כבר למצוא הבדלים משמעותיים יותר. שני המנועים העיקריים - גרסאות 200 קומפרסור ו-350 - זכו לשדרוג כוח וצורכים פחות דלק. כתוצאה מכך ירד גם זיהום האוויר שהם פולטים.


 

בגרסת ה-350, יש מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר (3.2 בעבר) עם 305 כ"ס, לעומת 272. למרות זאת, תצרוכת הדלק שופרה עם תיבה אוטומטית (שבעה הילוכים) מ-9.9 ק"מ לליטר ל-10.9 ק"מ כעת. גרסת שישה הילוכים ידנית עדיין צורכת מעט יותר, עם 10.5 ק"מ לליטר לעומת 9.4 בעבר. ובשני המקרים, ירדה רמת פליטת ה-CO2 (פחמן דו-חמצני) ביותר מ-20 גרם לק"מ.

 

מנוע ה-200 קומפרסור, עדיין בנפח 1.8 ליטר וארבעה צילינדרים, מפיק 184 כ"ס לעומת 164 בעבר ויפלוט 27 גרם CO2 פחות. גרסת ה-SLK 280, שלא שונתה בנפח או בהספק, תזהם אף היא פחות את הסביבה. רק גרסת ה-SLK 55 AMG החזקה מכולן - V8 עם 360 כ"ס - נותרה מזהמת (וגם חזקה) כבעבר.


 

עוד מספרים במרצדס על מערכת היגוי חדשה, שתוצע בתוספת תשלום. היא מכונה "היגוי ישיר", ומטרתה לשדרג את חווית הנהיגה ב-SLK. מדובר במערכת מכנית המשנה את תגבור ההגה בהתאם לתנאי הנהיגה, ומטרתה לצמצם את מספר הסיבובים מנעילה לנעילה ב-25%, בלי לגרום לתזזיתיות בנהיגה רגועה בקו ישר, כך מרצדס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס SLK המחודשת
סביבת הנהג שופרה
העיצוב מאחור כמעט לא השתנה
מנועים פחות מזהמים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים