שתף קטע נבחר
 

עד חצות: שלטי הענק לאורך איילון יוסרו

ועדת הכלכלה סגרה את נושא הסרת שלטי החוצות הענקיים לאורך נתיבי איילון, עד להודעה חדשה. המשמעות המיידית: המפרסמים נדרשים להסירם תוך מספר שעות. מאיר אדרי, מחברת אדרי מדיה גרופ: "מדובר בשערורייה, אבל נפעל בהתאם לחוק"

הודעה לנהגים בנתיבי איילון: תוך מספר שעות יאלצו המפרסמים להוריד את שלטי הענק. אם לא יעשו כך, הם צפויים לעונשים כבדים. זאת לאחר שאמש נמנע בג"ץ מלהעניק ארכה נוספת המאשרת את הצבת שלטי חוצות בנתיבי איילון. בחצות יכנס לתוקפו צו בית משפט, הקובע כי כל השלטים לאורך הכביש יוסרו, זאת בעקבות עתירה של עמותת פעולה ירוקה שהוגשה לפני כשנה.

 

 

בדיון סוער שהתקיים היום בוועדת הכלכלה, ניסה חבר הכנסת יורם מרציאנו להביא להצבעה את הצעת החוק הפרטית שלו, לפיה יוכלו חברות הפרסום להמשיך בהצבת השלטים לאורך נתיבי איילון. אלא שיו"ר הוועדה, חבר הכנסת גלעד ארדן, נעל את הישיבה ללא הצבעה. זאת לאור העובדה שנציגי המחלקה המשפטית של משרד התחבורה לא נכחו בדיון. בכך למעשה סוכל ניסיונו של חבר הכנסת מרציאנו וכמה מחברות הפרסום, לאשר את הצעת החוק בקריאה ראשונה ולאחר מכן לחזור לבית המשפט במטרה להשיג ארכה נוספת.


תגידו שלום לשלטי הענק באיילון

 

בשיחה עם ynet אמר ח"כ ארדן כי הוא מרוצה מכך שהצעת החוק לא הובאה להצבעה. "אין מספיק מידע לח"כים כדי לאפשר שינוי בחוק השילוט. גם אם יש סימני שאלה לגבי המצב הקיים, כל עוד אין עמדה מקצועית בלתי תלויה של משרד התחבורה, הספק צריך להישקל לחומרה. כלומר, אם יש ספק בכך שהשלטים אכן מסכנים אתך הנהגים, יש להסירם. ודאי כאשר הצבתם מנוגדת לחוק הקיים".

 

ארדן מציין כי גם אם הייתה הצעת החוק עוברת בקריאה ראשונה, שלטי החוצות היו מוסרים, וזאת מאחר שאין לכך השפעה על צו בית המשפט.

 

פרופסור יוסי פרשקר, המדען הראשי של משרד התחבורה, הודיע במהלך הדיון כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תבצע מחקר באשר להשפעה של שלטי החוצות על הבטיחות בכביש, אולם המסקנות יוגשו רק בעוד כשנה. ח"כ דב חנין, ממתנגדי הצעת החוק, אמר כי בנושא שילוט החוצות, יש לנקוט בעיקרון של זהירות מקדימה: "כשיש ספק ממשי בכך שמשהו עשוי לפגוע בבטיחות, יש להימנע ממנו".

 

ח"כ מרציאנו, מגיש הצעת החוק, הסביר לוועדה כי הסרת השילוט תביא לפגיעה בחברות הפרסום ולפיטורי עובדים, אולם חברי הכנסת ארדן וחנין לא השתכנעו. ח"כ חנין: "לא קיבלנו נתונים מספיק ברורים באשר למה עלול לקרות אם יורדו השלטים לצד נתיבי איילון. אני בטוח כי לחברות הפרסום יש עוד הכנסה רבה". לאחר סיום הישיבה אמר חבר הכנסת מרציאנו ל-ynet: "חוק זה חוק, וכמובן שהוא יכובד. בכוונתי להמשיך בהליך החקיקה של הצעת החוק ולהביא לשינוי ההתקנות הקיימות".

 

גיא ברעם, בעל חברה העוסקת בשלטי חוצות, אמר ל-ynet: "אנחנו חצי עצובים וחצי שמחים. עצובים מאחר שניאלץ להסיר שילוט, ושמחים מאחר שאין ספק שהענף הזה זקוק להסדרה". מאיר אדרי, שבבעלותו חברת הענק "אדרי מדיה גרופ" אשר מציבה חמישה שלטי ענק לאורך איילון, אמר ל-ynet: "מדובר בשערוריה שיכולה לקרות רק בישראל. משרד התחבורה אמור היה להעביר תוך חודשיים את חוות דעתו בנושא, כדי שוועדת הכלכלה תוכל להחליט. משום מה, לא טרח איש להגיע לדיון החשוב".

 

אדרי הוסיף ואמר: "מדובר בנזק כלכלי מיידי של מיליוני שקלים". כאשר נשאל האם הוא מתכוון אכן להוריד את השילוט כמתחייב בחוק, אמר כי הסרת השלטים תחל כבר הלילה, וכולם יורדו במהלך הימים הקרובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ גלעד ארדן. שמח שההצעה נפלה
צילום: חיים צח
ח"כ יורם מרציאנו. יוזם הניסיון להשאיר את השלטים
צילום: אבי מועלם
שלט מאיר עיניים. יורד היום בחצות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים