שתף קטע נבחר
 

2007: שיא כל הזמנים במכירות רכב חדש

בדרך לפקק: הישראלים רכשו בשנת 2007 מספר שיא של מכוניות חדשות - יותר מ-190,000 יחידות, רובן מבית מאזדה, יונדאי וטויוטה. זינוק עצום במכירות דייהטסו, הונדה ופיאט. ולראשונה: ב.מ.וו - יצרנית היוקרה הנמכרת ביותר

הפקק בדרך לעבודה מרגיש פתאום ארוך יותר? הנה הסיבה: שנת 2007 שברה את שיא המכירות למכוניות חדשות: 191,121 מכוניות מ-36 מותגים נמסרו בישראל, זינוק של 28% לעומת 2006, אז עמד המספר על 148,808 בלבד. ובשוק הרכב ההערכה היא כי גם ב-2008 תימשך החגיגה, והמספר יחצה לראשונה את 200,000 היחידות.

 

עוד שנת מאזדה, והפער רק גדל

המנצחת הגדולה של 2007, היא ללא ספק חברת דלק מוטורס. יבואנית מאזדה ופורד מסרה בישראל מספר מכוניות כמעט פנטסטי: 41,612 יחידות, מהן 28,067 מדגמי מאזדה ו-13,545 מדגמי פורד. מה שהופך אותה (שוב) ליבואנית הגדולה בישראל, עם נתח של כמעט 22% מהשוק. או במילים אחרות - יותר מאחת מכל חמש מכוניות שעלתה בשנה החולפת על הכביש, מעוטרת בסמל של מאזדה או פורד ונמצאת באחריות של חברת דלק מוטורס.


עוד, ועוד, ועוד מכוניות: שוק הרכב הישראלי שבר שיא מכירות ב-2007, ואפשר להרגיש את זה (צילום: ניב קלדרון)

 

זאת ועוד, מאזדה אף הגדילה את הפער המסורתי שלה כמוליכת המכירות בישראל, עם זינוק של 30% לעומת שנה שעברה. כעת עומד הפער מהיבואנית במקום השני, יונדאי, על 5,509 יחידות - לעומת פער של 1,801 מכוניות בלבד בשנת 2006. בשני המקרים, בניגוד לתחזיות מסוף 2005, בהן הכריזו בכירי יונדאי-ישראל כי בכוונתם להפוך למותג הנמכר ביותר בישראל.

 

וכך, מסרה יונדאי 22,558 יחידות השנה - מספר נאה המספיק למקום שני, וגם כדי לעקוף ברגע האחרון את טויוטה, שמסתפקת ב-21,672 יחידות ומקום שלישי. שני המותגים אמנם מציגים עלייה לעומת 2006, אך עם 14% ליונדאי ו-13% לטויוטה, מדובר בצמיחה צנועה לעומת מגמת השוק הכללית (28%).

 

בסך הכל מסרה חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, 33,411 מכוניות - נתח שוק של 17.5%. חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס, מסרה 22,144 יחידות שהן כ-12% מהשוק.

 

המרוויחות הגדולות: הונדה, דייהטסו, פיאט

גם בשוק השובר שיאים, יש כאלה שמצליחים להתבלט. וכך, מציגה הונדה (מקום שמיני בדירוג הכולל) זינוק של 113% במסירות, עם 9,650 יחידות לעומת 4,521 ומקום 13 ב-2006. דייהטסו קפצה ב-90%, ומדורגת שביעית עם 9,713 יחידות לעומת 5,118 ומקום 12 בשנת 2006. ופיאט מציגה גידול של 84% במסירות, מרביתו תודות לדגמי הדובלו ודוקאטו המסחריים, עם 3,581 יחידות לעומת 1,945 בלבד ב-2006.


מאזדה. עדיין מובילה - והפער רק הולך וגדל

 

מנגד, יש גם מותגים ששנת 2007 לא הייתה מושלמת מבחינתם. רנו למשל, שאמנם צמחה ב-20% אבל איבדה ארבעה מקומות בדירוג המותגים - ממקום

תשיעי ל-13. מצב גרוע יותר נרשם בוולוו, סיאט וסאנגיונג, שאיבדו כל אחת נתח משמעותי ממכירותיהן. וולוו מסרה 505 יחידות בלבד (17%-), סיאט נפלה ב-26% ל-476 יחידות, וסאנגיונג איבדה 13% ומסרה 348 מכוניות. ממכירות סאאב שהיו נמוכות ממילא ב-2006 עם 21 יחידות, נותרו חמש בלבד ב-2007.

 

בחלק התחתון של הטבלה, ניתן לציין לחיוב את אופל ואלפא רומיאו, שצמחו כל אחת ביותר מ-60%. גם מכירות לנד רובר עלו בשיעור נאה (47%), ואלו של האמר ופורשה ב-44% כל אחת.

 

ב.מ.וו-מיני - יצרנית היוקרה הנמכרת ביותר

ובשולי דו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב: מלכה חדשה ליוקרתיות. אחרי שנים ארוכות מאוד של הובלה, מרצדס מפנה את המקום הראשון לטובת ב.מ.וו-מיני. הבווארים מסרו כאן 1,016 מכוניות חדשות - כולל דגמי מיני, מתוכן כמות נאה של רכבי שטח - 266 יחידות. מרצדס מסרה יותר מכוניות פרטיות (883 לעומת 750), אך מסירות חלשות יותר של רכב השטח ML הביאו לסכום מצטבר של 1,010 יחידות.


ב.מ.וו. סיפור ההצלחה של 2007 בפלח היוקרתיות

 

עוד בתחום היוקרה: אודי התמקמה במקום שלישי עם 859 יחידות - רק 93 מדגם ה-Q7, מספר נמוך מהמצופה. וולוו התמקמה רביעית עם 505 יחידות, אבל אפילו זה הספיק לה כדי לעבור את לקסוס - שבשנת מכירות מלאה ראשונה, לא מספקת את הציפיות, ומסתפקת ב-472 יחידות - 83 מתוכן של רכב השטח RX.
מסירות 2007: המותגים המובילים, רכב פרטי

המותגים המובילים
המותג מסירות 2007 שינוי מ-2006 מיקום ב-2006
1. מאזדה 28,067 30% 1
2. יונדאי 22,558 14% 2
3. טויוטה 21,672 13% 3
4. פורד 13,545 10% 4
5. שברולט 10,715 34% 5
6. סובארו 9,986 35% 6
7. דייהטסו 9,713 90% 12
8. הונדה 9,650 113% 13
9. מיצובישי 9,037 24% 7
10. סוזוקי 7,977 54% 11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תתעודדו, ב-2008 זה יהיה יותר גרוע
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים