שתף קטע נבחר

קאדילק CTS-V: חסר לכם כוח?

חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס מעדכנת את גרסת הביצועים למכונית הפאר שלה. עכשיו היא תציע לא פחות מ-550 כ"ס. זה אמור להספיק לכם, לא כך?

6.2 ליטר, V8 מוגדש, 550 כ"ס, ורשימת מתחרות הכוללות את ב.מ.וו M5 ומרצדס E63 AMG. אם אתם חובבי ביצועים ומכורים לתוצרת אמריקה, ומעוניינים להסתובב במכונית שזועקת לשמים "אני מהירה", לקאדילק יש מעתה פתרון עבורכם. קוראים לו CTS-V, והוא מבטיח לתת לכם לא רק פאר, הדר ונוחות, אלא גם את כל הכוח והמהירות הנדרשים לבייש את הספורטיביות ביותר על הכביש.


 

קאדילק האמריקנית, חטיבת היוקרה של יצרנית הרכב GM, מצרפת בתערוכת דטרויט גרסת ביצועים למשפחת ה-CTS המוכרת. כמו תמיד, זוכה הגרסה הכוחנית ביותר לסימון האות V. למעשה היא מחליפה את ה-CTS-V הקודמת, אשר הציעה "אך ורק" 400 כ"ס מתחת למכסה המנוע. הנוכחית תעשה אף היא שימוש ביחידת כוח שמוצעת בחרטום הקורבט הסופר-ספורטיבית. אותה תצורה, אותו נפח בדיוק ואותם ממדי בוכנה - רק הפרש של 70 כ"ס בין ה-CTS הכי חזקה, לקורבט הכי כוחנית, ה-ZR1.

 

עוד בתפריט המובטח: תמהיל צפוי של עיצוב כוחני, נוחות, תחכום מתקדם וכאמור, ביצועים ללא תחרות - הכל ביחס למיטב שיש ל-GM להציע כיום. והעיצוב? מכסה מנוע בולט יותר לטובת מקום עבור המגדש, אבל בעיקר העצמת האפקט השרירי. יש חישוקי "19 חדשים ולא הרבה הבדלים נוספים מהגרסאות הרגועות.

 

בנושא הנוחות מציעה קאדילק, כמתבקש מחטיבת היוקרה של GM, את מה שכבר הורגלנו לו. וכך מבטיחים לנו תא נוסעים עם אבזור מפנק, המון עור ורשימה ארוכה מאוד של ציוד מותרות השייך לקטגוריית המחיר הגבוהה. בנוסף מצוידת ה-V גם במערכת מתלים שהאמריקנים מגדירים כ"בעלת התגובה המהירה בעולם".


 

מדובר במערכת בקרת משככים מגנטית, בה נהגנו כבר בעבר ב-STS למשל. בבסיס זו מערכת אקטיבית, ששומרת על מרכב אופקי כמה שניתן, באמצעות חיישנים ש"קוראים" את הדרך ותגובות המתלים, ומשנים את רמת השיכוך בהתאם לבחירת הנהג במצב "ספורט" (נוקשה) או "תיור" (רך, יחסית).

 

על העברת הכוח לגלגלים האחוריים תהיה אחראית תיבת שישה הילוכים אוטומטית או ידנית. תתפלאו אולי לשמוע, אך זו פעם ראשונה בה מציעה קאדילק האמריקנית, תיבה אוטומטית ב-CTS-V השרירית. זו תציע שליטה באמצעות צמד מנופים מאחורי ההגה. ולא רק זה, אלא שכמקובל במכוניות שרירים אירופיות, גם כאן יוכל הנהג לבחור בין מספר מצבי פעולת תיבה, שיתאימו לאופי הנהיגה המועדף. הנהג יוכל לקבוע - באמצעות מתגים - את גובה סל"ד החלפת ההילוך ונוקשות (מהירות) ההחלפה.

 

תכניות הגעה לישראל? בניגוד ל-CTS-V הקודמת שנפסלה על הסף מטעמי חסרון בתיבת הילוכים אוטומטית, במקרה של הגרסה הנוכחית שוקלים ב-UMI את כדאיות הגעתה. אם אכן תעשה עליה, וזה יקרה לא לפני 2009, היא צפויה להיות בכל מקרה אחת המכוניות המהירות ביותר על כבישי ישראל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאדילק CTS-V
המנוע מקורבט
תא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים