וואלה מציגה: גירסה מקומית לחיפוש של יאהו
במסגרת שיתוף פעולה עם יאהו, וואלה תהווה מעטפת ישראלית ועברית למנוע החיפוש של יאהו - זאת לאחר שעד כה נעשו שיתופי פעולה דומים עם חברות-בנות של יאהו. לא צפויים שינויים גדולים במיוחד
שנה לאחר שהציגה מנוע חיפוש חדש, מודיעה וואלה, כי תשלב בו את הטכנולוגיה של יאהו, לאחר שנחתם הסכם בין שתי החברות ולאחר שעד כה עבדה וואלה בשיתוף עם חברות-בנות של יאהו. למעשה, מנוע החיפוש של וואלה יהווה מעיין גירסה מתורגמת ומקומית למנוע של יאהו, ויתחרה בגירסאות העבריות של גוגל, ומנוע ה-Live של מיקרוסופט שתורגם בשנה האחרונה.
הפיתוח של וואלה בתחום החיפוש התמקד בממשק למשתמש, ביכולות מורפוליגיות בעברית (תיקון איות, מציאת מילים דומות), בהתאמת הפרסומות לתוכן (שירות Advantage), ובמיקוד תוצאות החיפוש לאתרים המתאימים למחפש הישראלי. כך, אתרים ישראלים ועבריים יגיעו בתוצאות החיפוש הראשונות, גם כאשר מדובר במילים אנגליות כלליות - כמו yes ו-hot, למשל.
וואלה משמשת בכך מעטפת גדולה לטכנולוגיית חיפוש של חברות אחרות, שמחזיקות שרתים הסורקים את את הרשת וממפתחים את האתרים על פי מילות מפתח, ולמעשה בעזרתן מתבצע החיפוש בפועל. "יש מעט מאוד גופים כלכליים ששווה להם להתעסק בזה", מסביר דודו בקר, המשנה למנכ"ל וואלה, ומציין כי יש שלוש חברות עיקריות שעושות זאת: מיקרוסופט, גוגל ויאהו.
"ההסכם עם יאהו נותן לנו גמישות וסט כלים יותר רחב, להמשיך לעשות את מה שעשינו עד היום, ובמובן הזה - אין שינוי", אומר בקר. לדבריו המעטפת תישמר, ואילו תוצאות החיפוש עצמן תגענה מיאהו, ותותאמנה לישראל, בעזרת פיתוחים מקומיים של וואלה. "אין פה שינוי של 180 מעלות", הוא אומר, ובזכות אותו הסכם עם יאהו והשקעות נוספות של וואלה, הוא מתאר את השיפור כ-"10-20 אחוזים ביחס לקודם".