שתף קטע נבחר

מיצובישי רומזת על ספורטיבית חדשה

במרכז דוכן התצוגה של מיצובישי בדטרויט, ניצבת מכונית ספורט קטנה ומעניינת עם מנוע טורבו-דיזל ומערכת ההנעה של הלנסר איבו. ומה עם ייצור?

מיצובישי מציגה בתערוכת דטרויט את ה-RA, מכונית תצוגה ספורטיבית עם שם בעייתי, אך עיצוב הנראה מוצלח למדי. מדובר ברמז אפשרי למכונית קופה על בסיס הלנסר, שתתחרה באמריקה בגרסתה הספורטיבית של הסיוויק (שבעצמה נחשפה לאחרונה בטוקיו כמכונית התצוגה CR-Z). משמעות הדבר כי מיצובישי תציע באמריקה שתי ספורטיביות - אחת קטנה וממוקדת יותר, עליה רומזת ה-RA, ומעליה תמשיך להימכר האקליפס הגדולה יותר, שמשווקת מזה שלוש שנים ותישאר בייצור לפחות שלוש שנים נוספות.


 

ל-RA יש מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר. מדובר ביחידת ארבעה צילינדרים עם מגדש טורבו, הספק נאה של 201 כ"ס ומומנט בגובה 42.8 קג"מ. את הכוח מעבירה תיבה בעלת מצמד כפול לכל ארבעת הגלגלים, שם מצפה לו פיתוח של מערכת ההנעה הכפולה של האיבו-10. בהקשר זה כדאי לציין כי גם תיבת המצמד הכפול מוצעת ברפליקת הראלי החדשה, מה שמצביע על הקשר בין שתי המכוניות. ייתכן כי המנוע לוגם הסולר, רומז על גרסה עתידית דומה (ומפתיעה) גם לאיבו.

 

עוד רמזים לקשר: בסיס הגלגלים דומה מאוד, עם 263.5 ב-RA לעומת 265 באיוו-10. ממד האורך התכווץ בחמישה ס"מ מ-449.5 בלנסר ל-444.5 בגרסת הקופה המרומזת. ורק הרוחב גדול משמעותית - 189.5 לעומת 181, מה שעשוי להשתנות בדרך לייצור הסדרתי. ה-RA מציעה גם שני מקומות ישיבה בלבד, לעומת חמישה בלנסר הספורטיבית.


 

במיצובישי מספרים גם כי בתכנון מכונית התצוגה, נעשה שימוש נרחב באלומיניום ופלסטיק מחוזק למרכב, לטובת חסכון במשקל. עם זאת, לא נמסר נתון מדויק וכמו כן אין מידע בנוגע לביצועים או לתצרוכת הדלק. כדי ללמוד יותר על אלה, נצטרך לחכות עד להצגת המכונית הסדרתית - ייתכן וכבר בשנה הבאה. רק אל תטפחו ציפיות שנקבל את הדלתות הנפתחות כלפי מעלה, או את חישוקי ה-"21 המרשימים של מכונית התצוגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיצובישי RA. דלתות נפתחות מעלה
עיצוב נאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים