שתף קטע נבחר

מיני קלאבמן - אוקסימורון מתוק

המיני הקטנה קיבלה תא מטען סביר, דלתות אחוריות מעניינות ושם ממש מחייב. נהגנו בה כמה מאות קילומטרים והגענו למספר תובנות מעניינות

כמו שוודאי למדתם בתיכון, "אוקסימורון" הוא משפט המורכב משני ניגודים או הפכים, שיוצרים ביחד סוג של פרדוקס. למשל, "חכם טיפש", "הימור בטוח" ו"נוחות קשיחה". והנה עוד כמה דוגמאות, בחסות המציאות הפוליטית הישראלית: "אולמרט אחראי", "חלוץ צנוע", "פרץ אסטרטג", וכמובן, בגרסה ארוכה יותר - "אולמרט, חלוץ ופרץ ידעו מה הם עושים במלחמת לבנון השנייה, ואחרי דו"ח וינוגרד הם גם יודו בטעויות שעשו בפומבי".


 

והנה דוגמה עדכנית לאוקסימורון שמגיע מתעשיית הרכב: "מיני סטיישן". מכונית סטיישן אמורה להיות גדולה, המיני היא מכונית קטנה - כך שביחד נוצר כאן ניגוד מובהק. ובכל זאת, ממש בימים אלה מתחילה קמור, שאחראית גם על יבוא מכוניות ב.מ.וו, לשווק את גרסת הסטיישן של מיני, הנקראת "קלאבמן". אחרי כמה מאות קילומטרים, יש לנו כמה הערות על הפרדוקס של המיני החדשה.

 

דלת מימין

מעט מאוד מכוניות בעלות עיצוב "רטרו", שרדו את מבחן הזמן. למשל, פולקסווגן חיפושית החדשה נראית היום כמו בדיחה עצובה על-חשבון המכונית המקורית. והמיני החדשה? למרות שעברו כבר שבע שנים מאז הצגתה, היא עדיין נראית רעננה ומתוקה ו"קולית" לגמרי. וזה נכון גם לגבי גרסת הקלאבמן, ששומרת בכבוד על הסקס-אפיל של המיני.

 

למעשה, יש בגרסת הכאילו-סטיישן הזו שלל פרטים חדשים ומקוריים, שרק מחזקים את הייחוד במיני. למשל, בצד ימין נוספה דלת, להקל על הכניסה והיציאה מהמושב האחורי, אבל בצד שמאל תמצאו רק דלת אחת. ומאחור, במקום דלת אחת "סטנדרטית" לתא המטען, תמצאו צמד דלתות זעירות וחמודות, שנפתחות לצדדים, ממש כמו בוואן של החלבן השכונתי.

 

חגיגת הרטרו-שיק הזו, מתחזקת בתא הנוסעים. מד מהירות ענק, מתגים שנראים כאילו נלקחו ממטוס ישן, בקרת אקלים שמעוצבת כמו הסמל של מיני - לאן שלא תפנו את מבטכם, תמצאו פריט עיצוב מקורי ומגניב. גולת הכותרת של הקלאבמן היא כמובן המרחב המשופר לנוסעים: הארכת בסיס הגלגלים בכמעט 10 ס"מ, הפכה את המושב האחורי למרווח דיו עבור זוג מבוגרים. וזו בהחלט בשורה, לאור העובדה שבמיני הרגילה, גם ילדים ירגישו חנוקים מעט במושב האחורי.


 

אבל לא הכל מבריק ונפלא. למשל, תא המטען עדיין קטן מדי, והגישה למושב האחורי תהיה נוחה לאקרובטים או נערות גומי - כל שאר בני האדם, יצטרכו להשתחל פנימה בזהירות יתרה. וגם מלפנים יש כמה בעיות. המושבים הקדמיים קצת נוקשים וחסרי תמיכה צדית מספקת, וחלק מהגאדג'טים יותר יפים משימושיים. למשל, מנופי האיתות והמגבים המתוחכמים-מתחכמים, שחוזרים תמיד למקומם ודורשים יותר מדי סבלנות וזמן לימוד.

 

הנעה קדמית, אבל...

טוב, אז גרסת הקלאבמן היא לא שיא השימושיות. בכך היא לא שונה מהמיני הרגילה. ולמרבה השמחה, אחרי שניים-שלושה קילומטרים של נסיעה, מתברר שיש להן עוד כמה דברים משותפים. למשל, התגובה המהירה להפניית ההגה, וההרגשה שהמיני - גם בגרסת הקלאבמן - הופכת להיות חלק מהנהג, באותה מידה שהוא הופך להיות חלק ממנה. נכון, זה נשמע קצת מיסטי, אבל זה לגמרי מהנה. הקלאבמן, כמו האחות הרגילה, היא עדיין אחת ממכוניות ההנעה הקדמית המהנות שכסף יכול לקנות. כל-כך טובה, עד כי חסרי ניסיון עלולים לטעות ולהניח כי איכשהו, דווקא הגלגלים האחוריים הם אלה המניעים אותה.

 

באופן טבעי, הארכת בסיס הגלגלים מקהה קצת את התחושות ואת התגובות. מאידך, התוספת הזו משפרת את יכולת המיני להתמודד עם כבישים גליים, ואפילו עושה אותה נוחה יותר. לנוחות המשופרת תורמים גם צמיגים בעלי חתך גבוה, וגלגלים קטנים יחסית, בקוטר של "15. עם זאת, ראוי לציין שלמרות השיפור היחסי, הקלאבמן היא עדיין מכונית נוקשה, שלא פעם מסבה לנוסעים מכאובים.


 

אבל זו נוקשות שאפשר לחיות איתה. לקלאבמן יש אופי ייחודי, תכונה שהופכת נדירה בתעשיית הרכב. לאופי הזה תורמים ביצועים טובים: אמנם מנוע 1.6 ליטר (120 כ"ס) ו-10.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש לא נשמעים מלהיבים, אבל על הכביש הקלאבמן מרגישה תזזיתית וזריזה. ליכולת הזו תורמת תיבה אוטומטית מצוינת, בעלת שישה הילוכים ואפשרות לתפעול באמצעות צמד מנופים מאחורי ההגה.

 

החגיגה נגמרת

ועכשיו הגיע הזמן לנתק את הזרם, ולהפסיק את החגיגה. מחירה של המיני קלאבמן מתחיל ב-200 אלף שקל עבור הגרסה הידנית הלא-כל-כך רלוונטית, כאשר מכונית המבחן האוטומטית עולה 220 אלף שקל. וזה כבר מעלה שאלה קיומית, חשובה במיוחד: מי בכלל צריך את המכונית הזו?

 

התשובה פשוטה: אף אחד לא באמת צריך מיני עם תא מטען מוגדל (אבל עדיין קטן), ושימושיות לא ממש מבריקה. נכון, היא מכונית עם המון אופי וייחוד וקסם, ואחרי כמה מאות קילומטרים בחברתה, פשוט אי אפשר להישאר אדיש כלפיה. אבל מי שבאמת רוצה מיני, מוזמן לקנות את המיני ה"רגילה" - זה בדיוק אותו קסם ואופי, רק בפחות כסף.


מיני קלאבמן קופר

מיני קלאבמן קופר
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,560 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 16.3 קג"מ ב-4,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב האצ'בק
אורך 393.7 ס"מ
רוחב 168.3 ס"מ
גובה 142.6 ס"מ
בסיס גלגלים 254.7 ס"מ
משקל 1,260 ק"ג
נפח תא מטען 260 ליטר
100-0 קמ"ש 10.9 שניות
מהירות מרבית 195 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.1 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 159 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 220,000 שקל
כריות אוויר שש (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל טרם נבחנה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים