שתף קטע נבחר
 

הקטע הדרומי בכביש 6 - בינתיים בחינם

בעקבות דחיית ההחלטה על תשלום אגרת נסיעה בקטע הדרומי של כביש 6 - דרך ארץ תמשיך לתחזק במהלך שבעה חודשים, תמורת 1.2 מיליון שקל מהמדינה

האם יחוייב הציבור בסופו של דבר באגרת שימוש, על נסיעה בכביש שנסלל בכספי משלם המיסים? נראה כי למרות שהצעה ברוח זו - הנוגעת לקטע הדרומי של כביש 6 - נדחתה כבר בעבר על-ידי ועדת הכלכלה, עדיין לא הסתיימו הניסיונות לאשר את ההצעה. משרד התחבורה כבר הודיע בעבר כי הוא מעוניין לחייב את הציבור בתשלום אגרה "כדי לשמור על רמת תחזוקה גבוהה", במשרד האוצר מתייחסים להצעה בחיוב, וגם חברת דרך ארץ מעוניינת בכך.

 

 

בינתיים תמשיך דרך ארץ לתחזק את הכביש במהלך שבעת החודשים הקרובים. מדובר בשירותי דרך הכוללים בין היתר טיפול בתקלות, מתן עזרה דחופה לנהגים, דיווחי תנועה והסרת מפגעים. אלא שהיא לא תעשה זאת בחינם. תמורת שירותיה תקבל החברה סכום חודשי של 160 אלף שקלים.

 

בתגובה לדברים, אומר היום ח"כ גלעד ארדן ל-ynet: "כפי שפעלתי בעבר, אמנע כל תשלום אגרה בגין נסיעה בכבישים שנסללו בכספי משלם מסים. בטח ובטח כאשר מדובר בכבישים בפריפריה. לצערי, נראה שחברת דרך ארץ קיבלה הבטחה מהממשלה על חשבון האזרחים, לנסות לקבל שוב את אישור ועדת הכלכלה לגביית האגרה, לאחר שתקופת כהונתי כיו"ר הועדה תסתיים.

 

"לאחר שבעת החודשים בהם להערכתי אין עלות גבוהה לאחזקת הכביש כיון שמדובר בכביש חדש לחלוטין, יכולה המדינה להוציא מכרז לתחזוקת הכביש ולדרוש בו את אותם סטנדרטים הקיימים ביתר חלקי כביש 6 שנסללו בכספי היזם הפרטי".

 

כדאי לזכור כי לצורך שינוי סטטוס כביש שנסלל בכספי ציבור לכביש בו נהגים נדרשים לשלם אגרה, חייבת הממשלה לקבל את תמיכת ועדת הכלכלה. בשלב זה נראה כי בוועדה אין רוב לכך.

 

בחודש מאי הקרוב צפוי להפתח קטע דרומי עוד יותר, שיחבר את מחלף קריית גת עם מחלף אחוזם, לאורך 12 ק"מ. עבור הנסיעה בקטע הכביש הזה ידרוש כנראה שוב משרד התחבורה תשלום של בין 2 ל-2.5 שקלים. יש לצפות שחידוש הניסיון להטיל את התשלום על הציבור, יעשה תוך כחצי שנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים