מחאה: עובדי הרווחה בשדרות סגרו את הלשכה
העובדים הסוציאלים שמועסקים בלשכת הרווחה של שדרות החליטו לסגור את המקום במחאה על תנאי העסקתם: "אנו סובלים מהפרה של זכויות עבודה, מנטל הולך ומכביד ומדרישה לתפקד באזור סכנה - זאת ללא התייחסות ראויה. הפכנו ללקוחות הזקוקים לעזרה"
צעד נואש: העובדים הסוציאלים בלשכת הרווחה של שדרות סגרו אמש (יום ה') את הלשכה בעיר עד להודעה חדשה, במחאה על המצב המצב הביטחוני-חברתי בעיר. מזה זמן רב עובדי הלשכה מתלוננים על קיפוח בתנאי העסקתם ועל עבודה במבנה לא ממוגן. הקש ששבר את גב הגמל והוביל להחלטה לסגור את הלשכה היה תקרית שבה התנהגו עובדי העירייה אל אחת מהעובדות הסוציאליות באופן "אלים ומשפיל".
במסגרת מחאתם, לא תהיה קהל בלשכת הרווחה בשדרות ולא ייענו פניות טלפוניות. כמו כן לא תבוצע שום פעילות מחוץ למשרד.
לשכת הרווחה הסגורה, היום (צילום: אמיר כהן)
העובדים שיגרו מכתב לראש עיריית שדרות, אלי מויאל, עם העתק לשר הרווחה יצחק הרצוג, בטענה כי הפכו "לעבדים של אזור מלחמה". הם הוסיפו: "מזה זמן רב אנו סובלים מהפרה בוטה של זכויות עבודה, מנטל הולך ומכביד ומדרישה לתפקד באזור סכנה, ללא התייחסות ראויה למצבנו האישי והמקצועי, מצד העירייה. מצב מתמשך זה הביא אותנו למחשבה שמעולם לא עלתה קודם כי בהיעדר הערכה ממשית למאמצינו, אין המקום ראוי שנימנה עם עובדיו. המחשבה אודות מי שתלוי בנו וזקוק לשירותינו מנע מאיתנו עד היום לנקוט צעדים, אך הגיעו מים עד נפש ואנו עצמנו הפכנו ללקוחות הזקוקים לעזרה".
יושב ראש איגוד העובדים הסוציאלים, איציק פרי: "הקריאות הנואשות של העובדים הסוציאלים בשדרות, הקשורות למצב הביטחוני והחברתי השורר בעיר מזה שבע שנים, מעידות על חומרת המצב וחוסר הגיבוי של מעסיקיהם, עיריית שדרות.
"אנו בודקים את האפשרות להכרזת סכסוך עבודה מיידי על מנת שנוכל לגבות באופן חוקי את כל צעדי המחאה שיינקטו על ידי העובדים עד לשינוי ושיפור המצב. אנו משוכנעים שמדינת ישראל לא תראה בעין יפה מצב בו מכל ערי ישראל, דווקא שדרות, במצבה הכה חמור, אינה זוכה למענה מקצועי ואיכותי של טיפול בעורף הפגוע".
נוסף לתלונות על מצבם, מספרים העובדים על תקרית שהובילה אותם לנקוט בצעד הקיצוני. לדבריהם, ביום שלישי שעבר נכנסו שלושה מעובדי העירייה לחדרה של עובדת סוציאלית בשעות קבלת קהל ודרשו ממנה לפנות מיידית את משרדה לשם הסדרת גישה לנכים. היא מחתה וביקשה שימתינו עד אחרי קבלת קהל, אך לטענתה הדבר לא עניין אותם משום ש"השיפוץ חייב להסתיים תוך יומיים".
גם פנייה של מנהל אגף הרווחה למהנדס העיר לא עזרה, ובסופו של דבר פונתה העובדת מחדרה כאשר תיקי הלקוחות הועברו למסדרון. "את מגירות השולחן פיניתי בין ההריסות לשבירת הקירות", סיפרה ואמרה כי חשה מושפלת מאלימות וכוחניות. "עתה אין לי מקום לעבוד ואין לי תנאים לקבל את הפונים אליי".