שתף קטע נבחר
 

איך מוצר לא מתכלה מגן על הסביבה? תשאלו את חוגלה

חברת חוגלה משיקה משטחי החתלה חד פעמיים שעליהם כיתוב על רקע ירוק האומר כי למוצר "שכבה אטומה המגנה על הסביבה". בחוגלה מסבירים כי מאחר שמדובר במוצר לא מתכלה, הסביבה היא בעצם הספה עליה מחליפים את החיתול. החברה, שמשקיעה במהלך 12 מיליון שקל במקביל לשדרוג מוצרי האגיס, מצפה לגידול של 3-4 מיליון שקל במכירות בשנה הראשונה

חוגלה קימברלי תפנה בשנת 2008 משאבים להרחבת המותג האגיס לקטגוריות חדשות בעולם התינוקות והילדים. החברה תשקיע 12 מיליון שקל בפיתוח ובשיווק של משטחי החתלה חד פעמיים ושדרוג חיתולי האגיס באמצעות השקת חיתול עם מותנית גמישה, עיצוב שונה לכל מידת חיתול ושינוי האריזה כך שבגבה יינתן מידע לצרכנים.

 

"משטח ההחתלה החד פעמי עשוי מעטפת רכה במגע בד מצד אחד, ושכבה אטומה המגנה על הסביבה מהצד השני". כך אמרה אירית גילן, מנהלת תחום עסקי תינוקות וילדים בחוגלה. נוסח זהה מופיע על גב אריזת המוצר וגם שם מבטיחה החברה "הגנה על הסביבה". ראשי החברה היו נבוכים כאשר נשאלו על ידי עיתונאים לפשר הכיתוב המופיע על רקע צבע ירוק (צבע המותג האגיס) ומשדר מסר של שמירה על איכות הסביבה, כאשר מדובר למעשה במוצר שאינו מתכלה ואינו "ירוק". ההסבר שניתן על ידי גילן לטענה כי מדובר בסוג של הטעיית הצרכן, היה כי במילה 'סביבה' בעצם מתכוונת חוגלה ל'ספה'. "המשטח מגן על הספה בה התינוק מחותל", מסרה.  

 

משטח ההחתלה החד פעמי קיים בעולם כ-7 שנים. מדובר בקטגוריה חדשה המהווה השלמה לחיתולים. בהשקת המוצר מצפים בחוגלה לגידול של 3-4 מיליון שקל בשנה הראשונה, ולגידול של 10 מיליון שקל בתוך שנתיים עד שלוש שנים.

 

מחירו של המוצר יעמוד על 25 שקלים לאריזה בת 10 יחידות. לדברי גילן, "נתפוס את היולדות בבתי חולים ונשנה אצלן את צורת החשיבה". את זה תעשה חוגלה באמצעות חברת טנא קט, בעלת הזכיון לחלוקת מתנות ליולדות בשטחי בתי החולים, שמפיצה בערכות ליולדת גם את מוצרי האגיס.

 

בקטגוריית החיתולים, בה מגלגלת חוגלה 380 מיליון שקל ותופסת נתח שוק של 70%, שואפת החברה לגדול ב-7% נוספים בשנת 2008. השאיפה לצמיחה באה גם בתחום המגבונים - קטגוריה המגלגלת 180 מיליון שקל, כאשר חוגלה מחזיקה 25%, לדברי גילן, ושואפת לצמוח ב-15% בשנת 2008. בתחום המגבונים הלחים הצמיחה קשה יותר עבור החברות, שכן מדובר בקטגוריה מוטת מחיר שאינה מבודלת ויש בה מבצעים רבים.

 

במסגרת הפעילות השיווקית, עורכת בימים אלה החברה מו"מ עם הקמעונאים להצבת מתקנים מודולריים ממתוגי האגיס, עליהם יוצבו מוצרי המותג - חיתולים, מגבונים, מכנסונים לתינוקות ומשטחי החתלה. לגבי המחיר שנדרשת חברה לשלם לקמעונאים במקרה של הצבת מתקן מסוג זה, אומרת גילן: "כשהקמעונאים יבינו שהמתקן הזה יגדיל את המכירות זה יהיה לטובת שני הצדדים ויתכן ולא נצטרך לשלם עבור זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים