שתף קטע נבחר

"משרד התחבורה נכשל בהכשרת נהגים"

שינוי בתקנות התעבורה יאפשר למשרד התחבורה להעביר רשימת בעלי רישיון נהיגה חדש, לעמותת אור ירוק. זאת כדי שהעמותה תציע להם להצטרף לתכנית הכשרת נהגים חדשים. גלעד ארדן: "מדובר בהודאה באשמת הכשרה לקויה"

"משרד התחבורה מודה שנכשל בהענקת הכשרה מקצועית לנהגים חדשים". כך אומר היום (ב') יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן, בהתייחסו לשינוי בתקנות התעבורה שאושר היום בוועדה. לפי השינוי, שמו וכתובתו של כל מבקש רישיון נהיגה שעבר בהצלחה מבחן עיוני, יועברו ישירות לעמותת אור ירוק. זאת, במטרה לאפשר לעמותה לפנות לכל נהג חדש, ולהציע לו השתתפות בתוכנית ליווי שהיא מפעילה זה שנים, "אור ירוק לחיים". יש לציין כי ההשתתפות בפרויקט הליווי אינה חובה, וכרוכה בהסכמה מצד הנהג החדש והוריו.


בעתיד, השם יועבר מיידית גם לעמותת אור ירוק, לצורך הכשרת נהיגה

 

"ההיגיון אומר שאם משרד התחבורה מכיר בתועלת הפרויקט (של אור ירוק, ש.ה), אין ספק כי היה עליו לחשוב על ביצוע פרויקט כזה באופן עצמאי", אומר ארדן ל-ynet. "מדובר על הכשרה מקצועית לנהיגה, בתקופה בה מבחינה סטטיסטית, הנהג הוא הכי מסוכן. עם כל ההערכה לנוחות שבכך ולפועלה של אור ירוק, המדינה צריכה הייתה למלא את התפקיד בעצמה. זו הודאה בכך שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, נכשל בהענקת הכשרה מקצועית ומקיפה לנהגים החדשים".

 

עוד אומר ארדן כי אין זה ראוי שהמדינה תיסמך בפתרונותיה על עמותה חיצונית, שיכולה להפסיק פעילותה או להקטין את תקציביה, ובכך עלולה להיפגע הכשרת הנהגים. "יש כאן ואקום שצריך למלא, והיסמכות על אור ירוק אינו פתרון טוב. מה יקרה אם תפסיק העמותה את פעילותה, או אם אבי נאור (יו"ר העמותה, ש.ה) יקטין מסיבה כלשהי את התמיכה?".

 

נציג משרד התחבורה בדיון, חנן אהרון, אמר בתגובה לדברי ארדן, כי המשרד שוקד בימים אלה על הנהגת רישיון נהיגה מדורג, במסגרתו יחויב כל נהג חדש לעבור תקופת ליווי מוסדרת. במהלך תקופת הליווי, כל נהג חדש יידרש לעבור מספר קבוע מראש של שעות, וכן להתנסות בנהיגה בתנאי דרך ונהיגה שונים. אהרון ציין כי ועדה מקצועית של המשרד העבירה המלצותיה לשר התחבורה, שאול מופז, שאישר אותן. כעת בוחן המשרד דרכים ליישום הרישיון המדורג.

 

עם זאת, אהרון ציין כי במסגרת תקופת הליווי, המשרד אינו מתכוון לשלוח לנהגים חדשים ערכות שכוללות חומרי עזר, כפי שעושה אור ירוק. בתשובה לשאלת ארדן מה יעלה בגורל הערכות, ענה אהרון כי הן ימשיכו להישלח - על-ידי אור ירוק.

 

ראוי לציין כי תוכנית משרד התחבורה להנהגת רישיון נהיגה מדורג אינה חדשה, ונידונה כבר מספר שנים. בעבר הביעו בכירים במשרד התחבורה הסתייגויות לתוכנית, והעריכו כי יישומה כרוך בקשיים רבים שעשויים להביא בסופו של דבר לביטולה. עוד יש להזכיר כי בעבר הועברה ביקורת נוקבת על שיטת הכשרת נהגים חדשים במדינת ישראל. הן על-ידי מומחי תחבורה, והן על-ידי ועדות מיוחדות שהוקמו לצורך בחינת נושא התחבורה בישראל.

 

תגובת אור ירוק

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, אמר ל-ynet בעקבות ההחלטה: "אנחנו פועלים כעת בשותפות עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תוך מגמה להעביר למדינה בעתיד הקרוב את פרויקט 'אור ירוק לחיים'. עד שיועבר הפרוייקט לידי המדינה, אנחנו מברכים על כך שמשרד התחבורה מכיר בחשיבותו ובתרומתו להצלת חיים ועושה כדי להעלות את מספר הנהגים הצעירים שישתתפו בו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נהג חדש, בחסות אור ירוק
צילום: יריב כץ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים