שתף קטע נבחר

יבואני חלפים מאיימים בבג"ץ

מייבאי חלקי החילוף למכוניות אומרים כי אם לא תשונה ההגבלה על יבוא חלקי מרכב, יפנו לבית המשפט. טוענים: יבוא חלקים תחליפיים הפחית את מחיר החלפים המקוריים

מאיימים בפנייה לזרוע השופטת. חטיבת יבואני החלפים המאוגדת בלשכת המסחר, תפנה בעתירה לבג"ץ נגד משרד התחבורה, אם לא תבוטל הוראת הנוהל שפירסם באחרונה המשרד, בדבר הגבלת יבוא חלקי מרכב ופח לישראל. יבואני החלפים פנו כבר למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בדרישה לזמנם לשימוע. זאת כדי שיוכלו להשמיע את עמדתם בנושא. אלא שבמשרד התחבורה טוענים כי לא קיבלו עדיין פנייה כזו.

 

 

נגד משרד התחבורה

בין היתר טוענים היבואנים כי המפרט שהכין משרד התחבורה, יגרום לכך שלא ניתן יהיה לייבא לארץ חלק גדול מחלקי הפח והמרכב שמייבאים כיום. זאת, בגלל מה שהם מכנים "דרישות בלתי הגיוניות". טענתם היא בעיקר כנגד משרד התחבורה, המתייחס באופן מדוייק לרוחב ריתוכים וצורתם, ציפוי החלק, ואף הצהרות יצרן לגבי מידת תאימותו לחלק מקורי. שכן הם טוענים כי במקרים רבים נרכשים החלפים מספקי משנה, ולא ישירות מיצרני חלפים.

 

עוד אומרים יבואני החלפים כי המפרט החדש נבנה למידותיהם של יבואני רכב, שהם גם יבואני חלפים מקוריים לרכב, ויפגע קשות בבעלי רכב שיהיו חייבים לרכוש חלפים מקוריים. זאת מכיוון שמחירם גבוה בעשרות אחוזים ממחיר חלפים תחליפיים. גם החיוב בבדיקות החלפים אחת לשנה - על ידי מעבדה מוסמכת - אינו מקובל על היבואנים. לטענתם, פעולה זו תייקר מאוד את עלות החלפים ואין לה כל הצדקה.

 

יבוא תחליפיים מוזיל מחיר

היבואנים טוענים כי יבוא חלקים תחליפיים הביאה בעקבותיה תמיד ירידה דרסטית במחיר חלפים מקוריים, בעקבות התחרות שהתפתחה בשוק ולראיה הביאו מספר דוגמאות של כלי רכב פופולרים:

 

מאזדה 6 - מחיר פגוש קדמי מקורי היה 4,608 שקל עם השקת המכונית ב-2003, אך ירד שנה מאוחר יותר ל-2,032 שקל . כאשר החלו להגיע ארצה - בינואר 2005 - פגושים תחליפיים שנמכרו בכ-800 שקל, ירד מחיר החלק המקורי אותו מייבאת דלק מוטורס ל-1,206 שקל.

 

טויוטה קורולה - מכסה מנוע לדגם 2003 עמד באותה שנה על כ-3,200 שקל, אך ירד תוך שנה ל-1,550 שקל, במקביל להגעתו של מכסה תחליפי שנמכר ב-1,050 שקל. כשמחיר החלק התחליפי התייקר ל-1,500 שקל, עלה מחיר החלק המקורי ליותר מ-3,700 שקל...

 

פורד פוקוס - מחיר מגן קדמי לדגם 2002 היה 2,586 שקל, אך ירד בהדרגה לפחות מ-700 שקל. זאת מכיוון שחלק תחליפי עולה 480 שקל בלבד.

 

סיטרואן קסארה - מכסה מנוע עלה 2,918 שקל לפני הופעת חלפים תחליפיים, אך ירד ל-1,411 שקל כשמחיר חלק תחליפי עמד על 1,284 שקל.

 

רנו מגאן - פגוש קדמי למודל 2002 עמד על 1,587, אך ירד בהדרגה ככל שמחיר החלק התחליפי הוזל. כיום הוא עומד על 1,200, לעומת 826 שקל מחיר חלק תחליפי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וכמה יעלה החלק המקורי?
צילום: אבי מועלם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים