גרמניה: הקיפודים ניצחו את מקדונלד'ס
קיפודים רבים מתו מרעב בגרמניה לאחר שראשיהם נלכדו בתוך מכסי כוסות גלידה של מקדונלד'ס. קמפיין של צרכנים וארגון סביבה מקומי שיכנע את תאגיד המזון העולמי להקטין את פתח האריזה על מנת למנוע פגיעה בקיפודים
הנהלת מקדונלד'ס בגרמניה אישרה אמש (ג') כי היא תשנה את הפתחים במנות הגלידה הנמכרות בסניפיה ברחבי המדינה לאחר שהתגלה כי האריזות שהושלכו לפח היו קטלניות לקיפודים.
התברר שאלפי קיפודים מוצאים את מותם כתוצאה ממפגש לא סימפטי עם הגלידות של מקדונלד'ס. מיכלי הגלידה הפופולארית "מקפלורי" - הנמכרת בארץ תחת השם "גלידה פיצוץ" - מושלכות לאשפה בעיקר באזורי פארקים וכבישים, שם הן מהוות פיתוי מסוכן לקיפודים המחטטים בפחים ותרים אחר מזון בשטחים פתוחים.
מלכודת מוות מתוקה (צילום: איי.פי)
הפתח של מכסה כוס הגלידה מאפשר לקיפוד הסקרן לתחוב את ראשו פנימה בניסיון ללקק את השאריות המתוקות, אך כשהיונק הזעיר מנסה להיחלץ מתוך האריזה, הוא מגלה שהדבר כמעט בלתי אפשרי, וראשו נלכד בתוך הכוס. כך נותר הקיפוד תקוע ולרוב הוא מת מרעב תוך מספר ימים.
זו לא הפעם הראשונה בה מנצחים הקיפודים את ענקית המזון המהיר. לפני כשנתיים התנהל קמפיין עיקש במיוחד בבריטניה על ידי מאות אוהבי קיפודים, שהציפו את המוקד הטלפוני של מקדונלד'ס בשיחות ודרשו לשנות את מבנה מכסי כוסות הגלידה. הקמפיין נחל הצלחה מרשימה והתאגיד הסכים לעצב מחדש את המכסים בבריטניה.
מי שניהל את הקמפיין הנוכחי בגרמניה הוא ארגון הסביבה "BUND" שנאבק לדבריו בשנתיים האחרונות כדי לשנות את גודל מפתח הכוסות. באריזה המשופרת יהיה פתח קטן יותר, על מנת שהקיפודים הרעבים ושאר יצורי יער קטנטנים, לא יוכלו לתחוב את ראשם לתוך "מלכודת המוות המתוקה".
מחפשים מזון ונלכדים באריזה
צילום: dds
אריזת הגלידה בישראל
צילום: ארז ארליכמן
מומלצים