גבול הרצועה: מטוסי קרב הוזנקו לעבר מסוק מצרי
כלי טיס מצרי חדר ככל הנראה בטעות למרחב האווירי הנשלט בידי ישראל ברצועת עזה. מטוסי קרב של חיל האוויר ליוו אותו בחזרה לשטח מצרים. התקרית נדונה בערוצי התיאום בין הצבאות
הטעות האווירית שמתחה את העצבים בציר פילדלפי. מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו היום (יום ב') לעבר מסוק סיור מצרי, שחצה את גבול האווירי בדרום רצועת עזה. ההערכה הראשונית היא כי מדובר בטעות של טייסי המסוק המצרי.
כלי הטיס זוהה בידי כוחות צה"ל, לאחר שחצה את הגבול האווירי. מטוסים של חיל האוויר התקרבו אליו וליוו אותו בחזרה לשטח מצרים. התקרית נדונה בשעות האחרונות במסגרת ערוצי הקישור הצבאיים בין ישראל ומצרים.
הליווי בידי מטוסי קרב של חיל האוויר נעשה כחלק מהנוהל הנהוג בצה"ל לטיפול בחדירות כלי טיס לשמי ישראל. במרבית המקרים מדובר בכלי טיס אזרחיים שנכנסים ללא תהליכי התיאום הנדרשים ומערכות הבקרה האווירית מתקשות לזהותם או ליצור עימם קשר.
לאחר ההתנתקות מעזה ב-2005, השאירה ישראל בידיה את השליטה במרחב האווירי הפלסטיני. "ישראל נאלצת להמשיך לפקח על המרחב האווירי והימי כדי למנוע את הפיכתה של עזה לחמאסטאן ולמחסן תחמושת ענק של ארגוני הטרור", אמר שר החוץ דאז, סילבן שלום, בתגובה לטענות פלסטיניות על כך שהרצועה תישאר תחת כיבוש.
הזנקות ליתר ביטחון
לפני פחות מחצי שנה גרמה אי הבנה בין טייס מטוס מקזחסטן, שהיה בדרכו לישראל לבין מגדל הפיקוח בנתב"ג להזנקת מטוסי קרב לעבר המטוס ה"חשוד". לבסוף הונחת המטוס בלרנקה שבקפריסין, לא מבלי שעבר בדיקה ביטחונית מדוקדקת.
לפני פחות משנה היה קרוב מטוס של חברת קונטיננטל איירליינס, ועליו 256 נוסעים, ליירוט על-ידי מטוסי קרב של חיל האוויר, לאחר שהקשר שלו עם מגדל הפיקוח בנתב"ג נותק.
מטוסי הקרב ליוו את המטוס עד שחודש הקשר עמו, והוא הורשה לנחות בשדה התעופה. בחיל האוויר אמרו אז: היינו קרובים מבעבר ליירוט המטוס.
בשנת 2005 התרחשה דרמה בשחקים שמעל לקרייה למחקר גרעיני בדימונה. טייס תועה שריחף בטרקטורון מעופף נסחף אז באוויר, ובעקבות זאת הוקפצו מטוסי קרב וכוחות גדולים, מחשש לאירוע חבלני או פלילי. הטייס נחקר ושוחרר.