פורשה החליטה לרכוש בעלות מלאה על פולקסווגן
הנהלת יצרנית מכוניות הספורט אישרה מהלך של השתלטות מלאה על פולקסווגן, שעדיין זקוק לאישור הרגולטור הגרמני
פורשה סוגרת מעגל. יותר מ-70 שנה לאחר שפרדיננד פורשה תכנן את המכונית שהפכה לפולקסווגן חיפושית, עשויה החברה שהקים להפוך לבעלת הבית של יצרנית הרכב הגדולה באירופה. זאת, לאחר שהנהלת פורשה אישרה היום (ב') מהלך להגדלת אחזקותיה בפולקסווגן.
פורשה. שיתוף הפעולה עם פולקסווגן צפוי להתרחב משמעותית בעקבות המהלך (צילום ארכיון: רועי צוקרמן)
כבר כיום, פורשה היא המנהלת את סדר היום בפולקסווגן. זאת, מכיוון שהיא מחזיקת המניות הגדולה ביותר, עם 31% ממניות השליטה ביצרנית. נתון זה מעניק לה מעמד של "שליטה במיעוט", ויחד עם חבל סקסוניה המחזיק ב-20% נוספים, מהווה יצרנית מכוניות הספורט גוש חוסם כנגד השתלטות זרה על פולקסווגן. כעת, תוכל פורשה להגדיל את אחזקותיה ליותר מ-50%, ולהפוך לבעלת הבית לכל דבר ועניין. מהלך זה טעון עדיין את אישור הרגולטור הגרמני, שלא צפוי להתנגד.
פורשה החליטה לבצע את הרכישה בכדי להגן על פולקסווגן מפני השתלטות עוינת של גורם מחוץ לגרמניה. זאת, לאחר שהחוק הגרמני שהגן על פולקסווגן מפני השתלטות שכזו, לא הוכר על-ידי בית המשפט של האיחוד האירופי.
פולקסווגן. כבר היום נשלטת על-ידי פורשה, בקרוב הבעלות תהיה מלאה
בעל המאה - בעל הדעה
בפורשה ממהרים להרגיע, ומסבירים כי נכון לעתה לא יתבצע מיזוג של פעילות יצרנית מכוניות הספורט עם זו של פולקסווגן. עם זאת, ניתן להעריך כי בכדי להצדיק את ההשקעה הכספית הכבירה, ירחיבו הגרמנים את שיתוף הפעולה
בין היצרניות באופן משמעותי. כיום מייצרת פורשה את הקאיין, רכב שטח גדול שמבוסס באופן נרחב על מכלולי פולקסווגן טוארג.
רכישת יצרנית הרכב שבבעלותה בין היתר גם מותגי אודי, בוגאטי, למבורגיני, סיאט וסקודה, תאפשר לפורשה גם שליטה טובה יותר על תוכניות פולקסווגן. בנושא בוגאטי למשל, תוכל פורשה לוודא כי אין תחרות בין מכוניות העל מתוצרתה, לבין המותג הצרפתי. בעבר הביעו בכירים בפורשה אי-שביעות רצון מתוכניות פולקסווגן בנוגע לבוגאטי, וכשליטים במיעוט אף עמדו - להערכת מומחים בענף - מאחורי כוונת פולקסווגן לצמצם את פעילות המותג.