שתף קטע נבחר

 

אפל נגד העיר ניו יורק: למי שייך התפוח?

חברת אפל טוענת שהשימוש של ניו יורק, הידועה גם כ"התפוח הגדול" בסמל של תפוח, עשוי לבלבל את הלקוחות. העירייה: מדובר בקמפיין סביבתי. אין קשר למחשבים

חברת אפל טוענת כי עיריית ניו יורק ("התפוח הגדול") עושה שימוש בסמל המזכיר את התפוח הכסוף של החברה, במסגרת קמפיין  GreeNYC להפיכת העיר לירוקה יותר.

 

בשני הסמלים מופיע תפוח ובקצהו - עלה. בעוד הסמל של חברת אפל מזכיר תפוח נגוס, הסמל שבחרה העירייה לקמפיין מזכיר קווי מתאר של הפרי, בצורה המזכירה את הסימן המתמטי לאין-סוף. הדיון במחלוקת עשוי להתרחש רק בסוף 2009, בשל לוח הזמנים של רשם סימני המסחר.

 

הסכסוך החל כבר בינואר, אז הגישה אפל לרשם סימני המסחר בקשה לדחות את רישום הסימן על ידי העירייה, בטענה כי זה יזיק לחברה. עיריית ניו יורק מצידה הגיבה כי אחד מסימני המסחר של אפל הושג שלא כדין, ואפל הגיבה שוב ביום שישי האחרון. החברה טוענת כי השימוש על ידי העיריה עשוי לגרום לדילול של הסמל ולבלבל לקוחות המגיעים לאזורים תיירותיים בעיר הנושאים את הסמל של העיריה.

 

העיריה טוענת כי הסמל לא מפר את זכויותיה של אפל על סמל התפוח, ואומרת כי הוא מייצג את מטעי התפוחים בצפון מדינת ניו יורק, וכמובן את שם החיבה "התפוח הגדול". עוד היא אומרת כי רווחים ממהקפיין נועדו לנטוע עצים ולא למטרות מסחריות, ושאין קשר בין הקמפיין למוצרי מחשוב.

 

זוהי אינה המחלוקת הראשונה על סימן מסחרי בה מעורבת אפל. הראשון הוא הסכסוך עם חברת התקליטים של להקת ה"ביטלס", Apple Corps, על השימוש בלוגו התפוח, והשני הוא כשהשיקה את מכשיר ה-iPhone בשנה שעברה, השם iPhone, היה שייך לחברת התקשורת סיסקו, ולא ניתן לאפל רשות להשתמש בו. סיסקו תבעה את אפל (שכינתה את התביעה "טיפשית"), ובסוף סוכם כי החברות יחלקו בשם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אפל. תפוח נגוס
הקמפיין של ניו יורק. מבלבל?
מומלצים