האוצר לא מממן את הוצאות הביטחון של אל על
למרות החלטת הממשלה להגדיל ל-80% את חלקה של המדינה במימון הוצאות ביטחון של חברות התעופה הישראליות, בכיר באגף תקציבים אמר שאין לאוצר מקור של 120 מיליון שקל למימון ההחלטה
"בשלב זה אין לאוצר מקור של 120 מיליון שקלים להגדיל את מימון הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות" - כך אומר ל"כלכליסט" בכיר באגף התקציבים.
זאת, אף שבסוף ינואר אישרה הממשלה את הצעת שר התחבורה שאול מופז שלפיה תגדיל המדינה ל-80% את חלקה במימון הוצאות הביטחון, בתמורה לוויתור של אל על על בלעדיות בקווים. לדברי הבכיר, "מופז רק דורש כספים, אך לא מצביע על מה הוא מוכן לוותר".
לפי גורמים באוצר, מופז משתמש בסוגיה כדי לעכב את מדיניות "השמים הפתוחים", שעליה החליטה הממשלה בסוף 2006. לפי ההחלטה, ישראל תחתום על הסכם תעופה שיגדיל את התחרות ויאפשר הורדת מחירים. לדברי הגורמים, מופז, שהתנגד לרפורמה, ניצל את פרסום דו"ח וינוגרד הסופי, ויומיים לפני כן העלה את ההצעה. כך, לדברי הגורמים, אישרה הממשלה, שלושה שבועות אחרי אישור תקציב 2008, החלטה שכרוכה בתקצוב משמעותי, בלי להסביר מהיכן יבוא הכסף.
גורמים במשרד התחבורה מסרו כי "מדובר בתרגיל של האוצר בניסיון להעמיד מכשולים לפני רפורמת השמים הפתוחים – וזאת מכיוון שעברה בניגוד לעמדתם. למרות זאת, הרפורמה יצאה לדרך ותמשיך".
מאל על נמסר בתגובה: "החברה מצפה שהחלטת הממשלה תיושם במלואה".
בכתיסה השתתפו: אדריאן פילוט ויסמין גיל
מטוס אל על. מצפים שהחלטת הממשלה תיושם
צילום: גלעד קוולרציק
מומלצים